Värt med chiptrim?

candyweiss
30 augusti 2018 · 875 Inlägg

En motoroptimering gör denna Passat till en helt ny bil smile

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
caromania Forummoderator
30 augusti 2018 · 9 296 Inlägg

Inlägg #9 första stycket. Det är din plånbok. Ingen annan kommer skicka in pengar på ditt 90-konto om skiten rasar.

Klart du ska öka laddtrycket! Men...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
V3N
2 september 2018 · 34 Inlägg

Blandade känslor vissa säger nej bilen rasar andra säger ja det blir bra haha. Blir en lång fundering men tack ska ni ha allihop! smile

Greenhorn
2 september 2018 · 399 Inlägg

Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.

Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.

Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.

1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )

candyweiss
2 september 2018 · 875 Inlägg

Greenhorn skrev:
Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.

Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.

Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.

1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )

Byta motor, olja och oljefilter? Bättre att leta upp en annan bil, betydligt billigare.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
caromania Forummoderator
2 september 2018 · 9 296 Inlägg

candyweiss skrev:

Greenhorn skrev:
Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.

Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.

Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.

1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )

Byta motor, olja och oljefilter? Bättre att leta upp en annan bil, betydligt billigare.

Hmm. Du tror inte det är en liten särskrivning som smugit sig in..?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
V3N
2 september 2018 · 34 Inlägg

Greenhorn skrev:
Innan du sätter igång, så borde du få bilens turbon kontrollerad först.

Detta hade jag gjort.
Sportluftfilter, byta motor olja + oljefilter, Tändstift till NGK BKR7EIX och sedan chiptrim.
Och du får en ny bil känsla tillbaka.
Dock skulle en mappning vara bättre som det inte finns en motor lik den andra.

Om nu turbon är dålig och skulle behövas byta ut,
så släng in en bra ny/begagnad K04 ifrån en 1.8 T Cupra R istället.

1.8T går att trimma upp 280-300 innan vevstakar, kolvar, lameller mm, börjar ta stryk
Själv förnärvarande sitter det i min Octavia år 00, sportfiler, NGK BKR7EIX, K04, Silicon Tip, Cat-back.
och bilen går kanonfint, ska snart trycka in resterande grejorna. Audi s3 luftmassemätare, spridare 358cc, och 4bar bränsletrycks regulator. Och motorn är god för ca 225-260 häster (som Audi S3 1.8T 224hp )

Passar tändstiften till VW passat?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang