Köpråd! Nu är jag less. Max 150k.

Jaintevetjag
9 september 2018 · 12 Inlägg

panda666 skrev:
köp tysk men se till att maskinskadegaranti finns, dvs ha gått max 10.000mil och är max 8 år gammal så din halvförsäkring täcker tråkigheter. Köp asiatiskt Ditto då i ditt fall du kanske inte bryr dig om att sladda i ikea parkeringen osv, mycket hästar=förlora körkort^^ samt endå bara max 100 vägar i sverige om inte du kör i tyskland där du kan köra 300kmh om du vill. Kolla även på Lexus-Toyota-Honda, finns fina bilar där tex lexus me hybrid, mycket hk samt bensinsnål endå. Skulle kolla närmare på dessa;)

Haha, nja jag är väl ingen som drar och sladdar! Nån enstaka sväng på nån öde parkering på vintern bara, när jag är rastlös!

Varför jag vill ha mkt hästar är för att jag gillar ändå när bilen känns rapp! Men har tittat väldigt mkt på a4 och 320d, 520d.
Dom ser fina ut, bra lastutrymme i den sistnämnda! Hur är det med peugot 508? Den med typ 202 hk. Verkar ha bra last och ser inte allt för dålig ut.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 september 2018 · 14 007 Inlägg

Jaintevetjag skrev:

panda666 skrev:
köp tysk men se till att maskinskadegaranti finns, dvs ha gått max 10.000mil och är max 8 år gammal så din halvförsäkring täcker tråkigheter. Köp asiatiskt Ditto då i ditt fall du kanske inte bryr dig om att sladda i ikea parkeringen osv, mycket hästar=förlora körkort^^ samt endå bara max 100 vägar i sverige om inte du kör i tyskland där du kan köra 300kmh om du vill. Kolla även på Lexus-Toyota-Honda, finns fina bilar där tex lexus me hybrid, mycket hk samt bensinsnål endå. Skulle kolla närmare på dessa;)

Haha, nja jag är väl ingen som drar och sladdar! Nån enstaka sväng på nån öde parkering på vintern bara, när jag är rastlös!

Varför jag vill ha mkt hästar är för att jag gillar ändå när bilen känns rapp! Men har tittat väldigt mkt på a4 och 320d, 520d.
Dom ser fina ut, bra lastutrymme i den sistnämnda! Hur är det med peugot 508? Den med typ 202 hk. Verkar ha bra last och ser inte allt för dålig ut.

Ska du sladda på nån parkering måste du köpa en RWD för det är ju inte speciellt roligt att dra i handbromsen för att få bilen att ändra riktning. Men å andra sidan kan även det vara svårt att sladda med många nyare RWD p.g.a att det finns en massa hjälpsystem.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 september 2018 · 17 386 Inlägg

Vi har begåvats med en Skoda Superb 3.6 4x4 i familjen rakt mot min inrådan. Maskin är väl tilltagen och bilen är äckligt kvick. Eftersom du ändå tittar på Audi vilket i grund och botten är samma bil. Den går som en dröm men frågan är hur länge?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jaintevetjag
9 september 2018 · 12 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Vi har begåvats med en Skoda Superb 3.6 4x4 i familjen rakt mot min inrådan. Maskin är väl tilltagen och bilen är äckligt kvick. Eftersom du ändå tittar på Audi vilket i grund och botten är samma bil. Den går som en dröm men frågan är hur länge?

Ja alltså. Skoda superb och octavia har jag väl kikat lite på! Tycker de flesta kör med dom bilarna nu, verkar vara populära här uppe!

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 september 2018 · 17 386 Inlägg

Jaintevetjag skrev:

Hybrid_ skrev:
Vi har begåvats med en Skoda Superb 3.6 4x4 i familjen rakt mot min inrådan. Maskin är väl tilltagen och bilen är äckligt kvick. Eftersom du ändå tittar på Audi vilket i grund och botten är samma bil. Den går som en dröm men frågan är hur länge?

Ja alltså. Skoda superb och octavia har jag väl kikat lite på! Tycker de flesta kör med dom bilarna nu, verkar vara populära här uppe!

Det är stor skillnad på vilken typ av låda/motor man väljer. Fast uppe hos Er så rullar de väl mest längre sträckor och då tror jag iaf att de håller bättre.

En bensin/dieselvärmare gör gott för bilen. Funderat något på det?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Jaintevetjag
9 september 2018 · 12 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Jaintevetjag skrev:

Hybrid_ skrev:
Vi har begåvats med en Skoda Superb 3.6 4x4 i familjen rakt mot min inrådan. Maskin är väl tilltagen och bilen är äckligt kvick. Eftersom du ändå tittar på Audi vilket i grund och botten är samma bil. Den går som en dröm men frågan är hur länge?

Ja alltså. Skoda superb och octavia har jag väl kikat lite på! Tycker de flesta kör med dom bilarna nu, verkar vara populära här uppe!

Det är stor skillnad på vilken typ av låda/motor man väljer. Fast uppe hos Er så rullar de väl mest längre sträckor och då tror jag iaf att de håller bättre.

En bensin/dieselvärmare gör gott för bilen. Funderat något på det?

Jo det kan ju vara bra att ha det!
Håller utkik på bilar när jag är ute med hunden, ifall jag ser eller hör något intressant. Har tänkt efter lite, det går att tumma på bagaget till lite mindre lastvolym.
Kom på att jag har provkört en subaru XV. Kommer bara ihåg att den kändes skön att köra, sen vet jag inte hur den är motormässigt och så.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang