Efter att jag kollat över alla slangar och kopplingar rond nummer 2.
Skruvade jag bort termostaten igen och kokade den termostaten öppnar snällt runt 90-92 och det verkar inte vara något konstigt med det.
Men efter montering och noga klämmande på slangarna och ifyllnad av glykol så har ljudet från pumpen nästintill försvunnit.
Jag lät bilen stå på tomgång och klämde lite extra stängde sen av och lät den stå 15 minuter ungefär och nu har jag provstartat och kört ungefär 1 mil utan att det låter något speciellt tempmätaren står på 1 minut över 12 och bilen går som normalt.
Ett begynnande pumpras på en pump som knappt gått 600 mil sen den byttes med ett oljud som en vindturbin i småstorm till att inte låta alls övergår i alla fall mitt förstånd
Kan det ha varit någon form av luftfickor eller dylikt eller var det någon form av stopp och vafan skulle det ha varit kylarvätskan var och är klar och fin?
Eller gick det bara troll i bilfan för att den ville jävlas så man får panik och hjärtattack innan dagen är slut
jag har ingen aning aldrig varit utför något liknande
Aja stannar skiten imorgon får hon väl prova vår fina assistansförsäkring som man surt har betalat i många år utan att använda
Tack för hjälpen

jag återkommer efter resan så får vi se hur det gick