2632
Sök

Skoda fabia startar inte

2 Inlägg
30 september 2018
Trådstartare
Har en skoda fabia som inte startar ibland , startmotorn går runt allt men tänder inte äns 😩 men rullar man igång den så startar den , å dagen efter så kan den starta igen helt vanligt ,

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
30 september 2018
Det skulle tyda på bränslet.
Hör du bränslepumpen surra till innan start?
När detta händer nästa gång så prova att vrida nyckeln till läget strax innan start några gånger för att verifiera bränslebrist i startögonblicket.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

2 Inlägg
30 september 2018
Trådstartare
Tack detta skall jag testa , när den va på verkstan så starta dom den med starthjälp å då starta den varje gång å när man skulle göra det utan starthjälp så gick det inte , men jag ska kolla detta du tipsade om

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
30 september 2018
Det är nåt som inte stämmer..
Om startmotorn går runt så tyder det på att du har tillräckligt med ström i batteriet.
Om den startar med starthjälp så tyder det på dåligt batteri..
Kolla vad batteriet har för spänning innan motorn startas, som ska vara minst 12,5 volt.
När motorn är igång då ska du ha från 13,5 upp till 14,5 volt beroende på hur mycket du gasar..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

6 217 Inlägg
30 september 2018
Kanske är tillräckligt mycket ström i batteriet för startmotorn, men för lite för motorns styrelektronik? Men det kan också vara spruckna lödningar i något relä, så det får kontakt ibland och ibland inte. Sedan har det råkat hända så att man tycker sig se ett mönster i det som egentligen inte finns

Sök