Dagens 8/1272020
Förra veckan beställde jag en tröskellådsplåt från VP-auto.
Idag kom den. Det är alltid trevlig att få paket.
Jag ska ge mig in i en liten projektdel på bilen.
Svåraste delen på hela bilen, oavsett vad.
Det är tröskellådan. Det är en extrem utmaning.
Original tröskellådan är bara ett skämt och som en ojämn linjal.
Den ska vara rak och slät.
Nå’n har bara slängt spackel på tröskellådan.
Jösses, det är mycket slösande på spackel och tid. Det är mycket rost och flera hål i plåten.
Det ska jag ändra på.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211044/211044-8d5c74c5ed02455f59a5247d24a56927.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211044/211044-9b47f0e6e814db75dc910694464681fd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/212/211044/211044-9ebf8012c92bc64e7ba220e2ba30923c.jpg]()
Jag ska berätta lite om motorstatusen.
Det är tyvärr lite stilla på den fronten just nu.
Tyvärr är det problem att få tag på delar, bla toppar och rätt sorts förgasare.
Jag vill ju få tag på ett par 670, 16 eller 62 toppar.
Det är inte lätt.
De är ”heliga graal saker” i Pontiac världen.
Visst finns det mer sällsynta saker som tex 96 toppar ifrån 1968 som är Ram air II.
Jag var nära att ramla över ett par 48 toppar som är Ram Air III.
Tyvärr var säljaren oseriös.
Men det är bara att glömma det och fortsätta leta vidare
Stay tuned.