2605
Sök

Dagens besiktning av Clion...

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
16 januari 2007
Trådstartare
Idag var den stora dagen. Visste att vissa saker inte skulle gå igenom, t.ex att vindrutan är helt söndersprucken och att avgasröret läcker.

Gissa hur det gick?
Körförbud såklart...

Gubben som kollade bilen (som va jäkligt schysst för övrigt) skulle kolla bromsar och det bara pös vid höger bakdäck. Ingen bromsverkan alls...
Bromsröret var av, och det pissade ut bromsvätska.

Dessutom var "Infästning bakvagn, båda sidor" helt sönderrostade. Inte bra! Kan vara därför bilen har svängt och vinglat lite som den velat sista tiden...

Fick sammanlagt 8 anmärkningar. 7 tvåor och 1 trea (körförbud). Bilen fick inte ens köras från platsen sad
Besiktningsmannen sa t.o.m att det var det värsta han sett från den bilmodellen hittills, och att jag borde hitta ny bil tongue

Tur som attan att jag köpt ny bil! Tyvärr får jag inte den förrän den 23:e, så tills dess får jag försöka åka buss.
Clion ska iaf nu säljas som en reservdelsbil och får inte mer än 2-3000 för den. MAX.

Ville bara skriva av mig lite.. Blir så sur. Inte för att jag ska ha kvar bilen så länge till, men den kunde väl iaf fungera tills jag får Volvon?!

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

TheBabe
16 januari 2007
John87 skrev:
Idag var den stora dagen. Visste att vissa saker inte skulle gå igenom, t.ex att vindrutan är helt söndersprucken och att avgasröret läcker.

Gissa hur det gick?
Körförbud såklart...

Gubben som kollade bilen (som va jäkligt schysst för övrigt) skulle kolla bromsar och det bara pös vid höger bakdäck. Ingen bromsverkan alls...
Bromsröret var av, och det pissade ut bromsvätska.

Dessutom var "Infästning bakvagn, båda sidor" helt sönderrostade. Inte bra! Kan vara därför bilen har svängt och vinglat lite som den velat sista tiden...

Fick sammanlagt 8 anmärkningar. 7 tvåor och 1 trea (körförbud). Bilen fick inte ens köras från platsen sad
Besiktningsmannen sa t.o.m att det var det värsta han sett från den bilmodellen hittills, och att jag borde hitta ny bil tongue

Tur som attan att jag köpt ny bil! Tyvärr får jag inte den förrän den 23:e, så tills dess får jag försöka åka buss.
Clion ska iaf nu säljas som en reservdelsbil och får inte mer än 2-3000 för den. MAX.

Ville bara skriva av mig lite.. Blir så sur. Inte för att jag ska ha kvar bilen så länge till, men den kunde väl iaf fungera tills jag får Volvon?!

Jag tycker synd om din lilla skitbil sad Den är dum som inte ville vänta till den 23 >.<
Fast det var lite kul att han inte gav en anmärkning på framrutan som är helt pajj xD
Men men. Volvon du ska få snart är MYCKET bättre smile Puss på dig ^^

C20LET
1 041 Inlägg
17 januari 2007
fy fan va surt john, jag drar allt gott jag sa om clion igår då smile

snacka om att du körde en trasig bil o kunde hamna i vilket dyke som helst med clion.
men det e inte så farligt det e bara 5 dagar tills du får volvon sen blir det bra ju med en stor bil o bakhjulsdriven oxå.

håll ut i 5 dar sen blir allt bra juh smile

Vi tycker olika vet jag, that's it

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
17 januari 2007
Trådstartare
Calibra_92 skrev:
fy fan va surt john, jag drar allt gott jag sa om clion igår då smile

snacka om att du körde en trasig bil o kunde hamna i vilket dyke som helst med clion.
men det e inte så farligt det e bara 5 dagar tills du får volvon sen blir det bra ju med en stor bil o bakhjulsdriven oxå.

håll ut i 5 dar sen blir allt bra juh smile

Ja, riktigt tur att det brast på bilprovningen och inte på vägen...
Det var verkligen broms = noll, inget alls, på något hjul..
Fick stanna med handbromsen när jag körde hem den och motorbromsa som attan när jag svängde in på uppfarten lol

Saknar min Volvo! Buää! mad

326 Inlägg
17 januari 2007
Jag fick samma sak på min förra Audi -88 en tidigare besiktning, bromsrör av höger fram, noll bromsverkan på samtliga hjul vid bromsprov och direkt körförbud. Du är inte ensam i bedrövelsen, tur i oturen är att det händer på rätt ställe så man inte skadar sig självt eller hemska tanke kör rakt in vid ett övergångsställe. smile

Knegare
718 Inlägg
17 januari 2007
"THEBADGUY Fredag 12:e januari 2007, kl 13:29 (#2)
Anmäl den här kommentaren
verkar vara i riktigt fint skick.... smile"

Haha!tongue En av de kommentarer du fått på bilen..tongue

Tur att det inte är så länge kvar tills din nästa bil då!smile

William 2009-02-20

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Murvald skrev:
"THEBADGUY Fredag 12:e januari 2007, kl 13:29 (#2)
Anmäl den här kommentaren
verkar vara i riktigt fint skick.... smile"

Haha!tongue En av de kommentarer du fått på bilen..tongue

Tur att det inte är så länge kvar tills din nästa bil då!smile

Den är i fint skick! Nästan t.o.m grymt skick! Fast på utsidan och i kupén tongue
Ingen rost alls och så..

Men under bilen va det lite annorlunda tydligen tongue

Sök