LACKA LISTER s60

H.T
16 januari 2007 · 197 Inlägg

Volvo s60

Kan man lacka befintliga plastlister ( dörrar+front+bak) eller måste man köpa nya.....

Någon som har erfarenhet, har gjort själv, eller lämnat in.....

Jag tänkte lämna in till en lack firma.............vet inte vad de kostar men.

Mazda Mx-5 (2006)
Gatzone
19 januari 2007 · 289 Inlägg

Ja visst kan man lackera listorna, det har jag tänkt att göra på min bil nämligen smile

Glavonja
19 januari 2007 · 125 Inlägg

man lackar listerna men man kan även ta bort listerna o spackla igen hål och sen lacka, men jag har lackat på min i alla fall smile

Gatzone
19 januari 2007 · 289 Inlägg

Glavonja skrev:
man lackar listerna men man kan även ta bort listerna o spackla igen hål och sen lacka, men jag har lackat på min i alla fall smile

Jag har täntk att ta av mina listor och lämna in dem, men vad menar du med att spackla igen hålen, det har ju gått att ta loss listorna tidigare för mig utan att de har gått sönder

H.T
20 januari 2007 · 197 Inlägg

Jag pratade med en lack firma och dem säger att pass formen inte blir bra på dörrlisterna
efter man har tagit ut dem och slipat o lackat och ska sätta tillbaks dem sen.....

dem ville ha 2500 :- för jobbet.........då lackar dem dörrlisterna+fram+bak lister.

Men dem säger att de e bättre o köpa nya dörrlister från volvo och de kostar
typ 500 ex moms st. + 300 ex moms st. för mini listen runt sidoblinkersen.

Mazda Mx-5 (2006)
stylinguffe Egen företagare
20 januari 2007 · 201 Inlägg

Beror mer hyr lackerar lägger upp listerna om dom missformas,bäst inte bränna dom för hårt mina plastdelar är bara bränd i 30 grader mot ordinare 65-70 grader
Bra mycke jobb slipa och grunda lister för att få dom släta men det går.inte riktigt samma form på s60 org släta listerna

dj_padde
20 januari 2007 · 1 813 Inlägg

2500:- för att lacka lite lister??  det tog dom för att slipa grunda lacka hela min front och huvförlängare  och det e lite mer jobb å göra.. tycker du ska kolla hos fler billackeringar för det priset lätt dyrt...!!

lackade mina lister passade hur bra som helst efteråt.

tror inte det blir billigare å köpa helt nya då får du ju ändå lacka dom så det spelar ju ingen roll... hur blir dom lackade från början  om det inte går att lacka om ??!

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
H.T
20 januari 2007 · 197 Inlägg

2500:- e helt ok bara de blir ordentligt gjort.

Men dem säger att passformen inte blir 100% efteråt.

Då vågar man inte lämna in bilen.

Mazda Mx-5 (2006)
Erik L
6 februari 2007 · 7 Inlägg

Jag har lackerat lister till S60 flera gånger, och det har blivit riktigt bra.
2500:- är inget överpris med tanke på att de måste grundas 3 gånger för att det skall bli bra. Passformen har i alla fall inte jag haft några problem med.

Mvh Erik L

lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
8 mars 2007 · 2 456 Inlägg

Nä det är väll ett sjyst pris ..... hadde presis in min bil på en försäkrings grej på lacken på bilen då passa jag på att slänga med 6 list bitarna på dörrarna plus kjol pakets delarna på Sport paketer front å bak detaljerna ytterligare 4 delar det tog dom 2500kr.

//Sam The Man

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Bigge
8 mars 2007 ·

Fan du lackar dem ju på plats, maskera å gör rent dem sen är det bara å spraya! big_smile preimer kan ju vara att föredra också..

BlakkT5
23 februari 2008 · 118 Inlägg

Ska lacka min nu framöver oxå. men funderar bara på hur pass sido listerna sitter? Är dom klistade eller clipsade? fram/bak skulle vara lätta sägs det.

Överladdat, ja tack!
fleng Kylmontör
23 februari 2008 · 64 Inlägg

Bigge skrev:
Fan du lackar dem ju på plats, maskera å gör rent dem sen är det bara å spraya! big_smile preimer kan ju vara att föredra också..

kanske funkar på en volvo 240 eller 740 men inte på en såpass ny bil.. inga bonna grejjer nu!

Får jag låna din styrbox?
Lalla78 Drifttekniker VA
23 februari 2008 · 580 Inlägg

3500:- fick jag betala när jag skulle ha listerna (även orginal kjolarna + läppen + de två bak "kjolarna")lackade på en S40 jag hade tidigare. Då satt alla lister på plats när de gjorde det. De bara maskerade det som inte skulle lackas.

Honda S2000 "AP1" (2000)
Lexus Is250 (2009)
Honda Prelude "bb6" (1998)
kiiiimpa
23 februari 2008 · 287 Inlägg

är ju bara att maskera och lacka skiten på plats.. sen lämna in för ett par ynka lister är väll lite väl att ta i?! eller? är man noga osv. så blire bra när man gör det själv.. och skulle det bli helt och skoghen så äre väll bara att lämna in? då har du ju iaf försökt.... skulle aldrig lämnat in nå smågrejer förens jag försökt själv.. men men det är vad jag skulle ha gjort.. alla gör vi olika..

volvo ska de va :)
Volvo 945 turbo "turboskåpet" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang