Volvo 745 ltt a traktor startat ej

Volvo745lttatraktor
30 november 2018 · 40 Inlägg

Jag har en volvo 745 ltt a traktor från 91 med en b230fk från 95/96/97. Men grejen är att spridarna öppnar inte sig som dom ska O vi prova o klicka på spridarreläet själva o då öppna dom sig O den starta Men dör direkt Som längst så har den Varit i gång på tomgång I 5 till 10 sec sen dör den den dör också vid gaspådrag kan ngn vad felet är så skriv gärna Tack ps där e ström till spridarreläet men dom öppnas inte Fråns jag klickar själv på reläet

Senast redigerat av Volvo745lttatraktor (30 november 2018)

zemet
30 november 2018 · 4 037 Inlägg

Jag fattar inte vad du skriver.
Gör om inlägget ordentligt så man kan läsa så får du nog mer hjälp.

Om den går 5-10 sec så hade jag gissat att felet är att bränslepumpen inte går som den skall.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Volvo745lttatraktor
30 november 2018 · 40 Inlägg

zemet skrev:
Jag fattar inte vad du skriver.
Gör om inlägget ordentligt så man kan läsa så får du nog mer hjälp.

Om den går 5-10 sec så hade jag gissat att felet är att bränslepumpen inte går som den skall.

tack Har ändrat Inlägget nu

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 november 2018 · 4 917 Inlägg

Om spridarreläet får ström men inte drar så är det fel i reläet.
Kan du se om reläet drar?

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Volvo745lttatraktor
30 november 2018 · 40 Inlägg

bagatellen skrev:
Om spridarreläet får ström men inte drar så är det fel i reläet.
Kan du se om reläet drar?

Vi har bytat reläet Men funkar endå inte Fast spridarreläet får ström

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 november 2018 · 4 917 Inlägg

Var snäll o svara på frågan..
DRAR reläet?
OM det drar, så saknas ström på kontakterna på reläet,  för det är det är över kontakterna i reläet som strömmen går.

Det kan ju vara så att det är en dålig lödning på undersidan där kablarna är anslutna till reläet i reläboxen.
Man måste kolla var strömmen kommer ifrån, men det är ju svårt om man inte har ett elschema.

Senast redigerat av bagatellen (30 november 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Utmarks-Loke
30 november 2018 · 5 833 Inlägg

Han menar nog att det är ström fram till kontakten på reläet (30?) men förmodligen inte till spolen

Volvo745lttatraktor
30 november 2018 · 40 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Han menar nog att det är ström fram till kontakten på reläet (30?) men förmodligen inte till spolen

det är Ström på tändspolen På spridarreläet o det konstiga e att Jag har, 2 bränsleboxar Som jag bytar mellan O på en ena så Går bränslepumpen när jag vrider nycklen men inte på den andra o O Spridarna funkar inte alls men på den andra båxen så Funkar ej Bränslepumpen Men jag kan klicka På Spridarreläet så att dom öppnar sig

Volvo745lttatraktor
30 november 2018 · 40 Inlägg

bagatellen skrev:
Var snäll o svara på frågan..
DRAR reläet?
OM det drar, så saknas ström på kontakterna på reläet,  för det är det är över kontakterna i reläet som strömmen går.

Det kan ju vara så att det är en dålig lödning på undersidan där kablarna är anslutna till reläet i reläboxen.
Man måste kolla var strömmen kommer ifrån, men det är ju svårt om man inte har ett elschema.

har kollar o säkring 11 får ingen ström Men de hade vi för ngn dag sen Men Även fast det inte får ngn ström så går Pumpen med ena boxen

Acobra
30 november 2018 · 62 Inlägg

Eftersom det fungerar med en av dina boxar men inte den andra kan det inte vara så enkelt att det är en immobileserare på den ena boxen och inte den andra?    Har något i bakhuvudet att det kan finnas på -96 och uppåt, jag kan ha fel dock.

Har tactrix kabel med tillgång till evoscan, ecuflash, s-sport till ralliart -10.
Volvo745lttatraktor
30 november 2018 · 40 Inlägg

Acobra skrev:
Eftersom det fungerar med en av dina boxar men inte den andra kan det inte vara så enkelt att det är en immobileserare på den ena boxen och inte den andra?    Har något i bakhuvudet att det kan finnas på -96 och uppåt, jag kan ha fel dock.

nej de e där inte har redan kollat det

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
30 november 2018 · 4 917 Inlägg

Volvo745lttatraktor skrev:

bagatellen skrev:
Var snäll o svara på frågan..
DRAR reläet?
OM det drar, så saknas ström på kontakterna på reläet,  för det är det är över kontakterna i reläet som strömmen går.

Det kan ju vara så att det är en dålig lödning på undersidan där kablarna är anslutna till reläet i reläboxen.
Man måste kolla var strömmen kommer ifrån, men det är ju svårt om man inte har ett elschema.

har kollar o säkring 11 får ingen ström Men de hade vi för ngn dag sen Men Även fast det inte får ngn ström så går Pumpen med ena boxen

Då blir det till att kolla upp var säkring 11 får sin spänning ifrån.
Och som jag nämnde innan,  utan elschema är det lite knivigt..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Volvo745lttatraktor
30 november 2018 · 40 Inlägg

bagatellen skrev:

Volvo745lttatraktor skrev:

bagatellen skrev:
Var snäll o svara på frågan..
DRAR reläet?
OM det drar, så saknas ström på kontakterna på reläet,  för det är det är över kontakterna i reläet som strömmen går.

Det kan ju vara så att det är en dålig lödning på undersidan där kablarna är anslutna till reläet i reläboxen.
Man måste kolla var strömmen kommer ifrån, men det är ju svårt om man inte har ett elschema.

har kollar o säkring 11 får ingen ström Men de hade vi för ngn dag sen Men Även fast det inte får ngn ström så går Pumpen med ena boxen

Då blir det till att kolla upp var säkring 11 får sin spänning ifrån.
Och som jag nämnde innan,  utan elschema är det lite knivigt..

Oki Japp får göra de imorgon Tack för hjälpen

Volvo745lttatraktor
2 december 2018 · 40 Inlägg

Nu får säkring 11 ström men bara på den ena boxen asså de jag tycler e konstigt e att När jag har den ena boxen inne så går Bränslepumpen men inte spridarna alls inte ens om jag klicka själv på spridarreläet och med den andra boxen så får inte säkring 11 ström o pumparna går ej Men o inte spridarna heller men jag kan klicka på spridarreläet så dom öppnas hjälp fattar imte vrf

Volvo745lttatraktor
2 december 2018 · 40 Inlägg

bagatellen skrev:

Volvo745lttatraktor skrev:

bagatellen skrev:
Var snäll o svara på frågan..
DRAR reläet?
OM det drar, så saknas ström på kontakterna på reläet,  för det är det är över kontakterna i reläet som strömmen går.

Det kan ju vara så att det är en dålig lödning på undersidan där kablarna är anslutna till reläet i reläboxen.
Man måste kolla var strömmen kommer ifrån, men det är ju svårt om man inte har ett elschema.

har kollar o säkring 11 får ingen ström Men de hade vi för ngn dag sen Men Även fast det inte får ngn ström så går Pumpen med ena boxen

Då blir det till att kolla upp var säkring 11 får sin spänning ifrån.
Och som jag nämnde innan,  utan elschema är det lite knivigt..

Har kollat

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang