Ny stero värt det?

jompazx
3 december 2018 · 291 Inlägg

Hej,

vet väldigt lite om sånthär
går i tankar om att köpa en ny stereo till min 940, mest för blåtandens skull, men blir ljudet någe bättre, alltså är det värt att köpa en vettig för drygt en tusen lapp eller bör man gå för nån wish variant bara för blåtanden?

mvh!

Senast redigerat av jompazx (3 december 2018)

jompazx
3 december 2018 · 291 Inlägg

är denna nått att ha? https://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-mvh-s510bt.html

Senast redigerat av jompazx (3 december 2018)

henkz MR
4 december 2018 · 295 Inlägg

Vad har du idag ?

zzr94092
4 december 2018 · 4 385 Inlägg

Tar den cd skivor?

Meaganeowner
4 december 2018 · 2 250 Inlägg

Är väl inte så poppis med CD-skivor nu för tiden.
Säker 10 år sedan jag spelade en sån.

zzr94092
4 december 2018 · 4 385 Inlägg

Jo.samma för mig.tänkte bara så att ta tänkte på det..

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 december 2018 · 4 917 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Är väl inte så poppis med CD-skivor nu för tiden.
Säker 10 år sedan jag spelade en sån.

Säg inte det..
I min gamla  stero   smile  som är en billig denver , köpt på netto för sisådär en 7 år sedan kan faktiskt spela mp3 låtar och då får man in ca 300 låtar på en cdskiva.
OM den pajar så skulle jag vilja ha en med  usbingång istället för där kan man ha 2000 låtar beroende på stickans minne såklart..
Det är antalet jag har i datorn som skulle kunna kopieras och användas i s t f skivor..

Senast redigerat av bagatellen (4 december 2018)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
caromania Forummoderator
4 december 2018 · 9 296 Inlägg

Meaganeowner skrev:
Är väl inte så poppis med CD-skivor nu för tiden.
Säker 10 år sedan jag spelade en sån.

Min Lexus har kassettspelare. smile 05-06a. Iofs har den sexskivors växlare också men tyvärr ingen bluetooth till stereon, bara till mobiltelefonen. Det fina är att jag då kör med ett sådant bluetooth-kassettband så det är kalas med kassettspelare.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 december 2018 · 14 039 Inlägg

Haha!! Jag började för några månader sedan att spela ifrån ett USB-minne i jobbilen, innan det så var det bara CD-skivor. I Vetten och Trans Amen är det bara CD som gäller. Hittills iaf. Tänker nog kanske köpa en stereo till Trans Amen som man kan använda USB-minne på. Ev. blir det en baslåda där bak.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
caromania Forummoderator
4 december 2018 · 9 296 Inlägg

Men för att återgå till frågan så skulle jag aldrig köpa en stereo utan bluetooth. Däremot vet jag inte om ”dåliga” spelare överför ljud med sämre kvalitet men det låter osannolikt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
jompazx
4 december 2018 · 291 Inlägg

Stereo systemet just nu är helt original från -98, jag menar inte så specifikt om det är nån skillnad i bluetooth överföringen blir ljudet generellt bättre men en bättre stereo?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
4 december 2018 · 17 465 Inlägg

Jag har en tidigare variant av den TS länkade till. Sitter en liten mikrofon längst upp på A-stolpen som är riktbar. Tror inte det finns en app till min. Har inte kollat och lär inte göra heller. Den är suverän när det ringer eller om man ska ringa! Tryck på luren, snurra på ratten, hitta kontakter, välj person. Ring. Riktigt bra för mig som har en tendens till att få telefonsamtal så fort man sätter sig i bilen.

Ljudet? Bra tryck i grejorna. Har originalhögtalare i bilen och det är absolut inget fel på dessa. Man kan spela mycket högt och basen ger aldrig upp. Det är nog högtalarna som är den svaga länken i mitt fall där. Stereon levererar och blinkar inte ens men resten pallar inte trycket. Folk vänder sig dock om på gatan så tydligen är trycket tillräckligt.

Lyssnar mest på ljudböcker eller radion på normal nivå. En sak som är riktigt bra är att BT är forcerad. Om Storytel eller spotify är aktiverad och pausad i telefonen så startar bilsteron automatiskt denna efter man startat bilen. Efter ca 5 sekunder så fortsätter det spela där man var sist. Låtar osv styrs från stereon. back/fram, paus eller om man ska ringa.

Spelas det musik/bok så pausas denna automatiskt när det ringer. Efter avslutat samtal fortsätter det igen.
Bra grej!

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 december 2018 · 13 734 Inlägg

till 99.999999% så blir ljudet bättre med en ny huvudenhet än orginal dynga.

men förutsättningar att man väljer en märkes stereo och inget kina skit eller gas och annat smäck.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Fjong
8 december 2018 · 1 494 Inlägg

Problemet med piss billiga wish aparater är väl att dom kan skicka riktigt skitsignal som kan vara skadligt för högtalarna och deras kvalité lär vara låg med, ska du bara ha original högtalare så är det väl inte hela världen. Gå du upp på nått vettigare med lite filter och eq så får du lite mer möjligheter att justera. Svårt att säga hur stor skillnad du märker, hänger ju på högtalare och dina öron med. Däremot om man går upp på lite bättre grejer så kan det göra underverk, men i ditt fall lär det inte vara lönt om du inte hittar en begagnad för ett väldigt bra pris.

I ditt fall skulle jag nog säga att du skulle kika på nån lite billigare enhet från ett känt märke, lättare att få garanti hos en lokal åf och förmodligen mindre risk att behöva göra det jämfört med en wish enhet. Läs lite revyer och se om allt funkar som det ska så du slipper strul. Ev bara köpa nått begagnat som finns i närheten för mindre pengar.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 december 2018 · 13 734 Inlägg

Fjong skrev:
Problemet med piss billiga wish aparater är väl att dom kan skicka riktigt skitsignal som kan vara skadligt för högtalarna och deras kvalité lär vara låg med, ska du bara ha original högtalare så är det väl inte hela världen. Gå du upp på nått vettigare med lite filter och eq så får du lite mer möjligheter att justera. Svårt att säga hur stor skillnad du märker, hänger ju på högtalare och dina öron med. Däremot om man går upp på lite bättre grejer så kan det göra underverk, men i ditt fall lär det inte vara lönt om du inte hittar en begagnad för ett väldigt bra pris.

I ditt fall skulle jag nog säga att du skulle kika på nån lite billigare enhet från ett känt märke, lättare att få garanti hos en lokal åf och förmodligen mindre risk att behöva göra det jämfört med en wish enhet. Läs lite revyer och se om allt funkar som det ska så du slipper strul. Ev bara köpa nått begagnat som finns i närheten för mindre pengar.

Ang wish så beställde jag en anpassad vw stereo till min polo därifrån och tro det eller ej så lät t. o. m den bättre än orginal stereon

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Fjong
9 december 2018 · 1 494 Inlägg

Growe skrev:

Fjong skrev:
Problemet med piss billiga wish aparater är väl att dom kan skicka riktigt skitsignal som kan vara skadligt för högtalarna och deras kvalité lär vara låg med, ska du bara ha original högtalare så är det väl inte hela världen. Gå du upp på nått vettigare med lite filter och eq så får du lite mer möjligheter att justera. Svårt att säga hur stor skillnad du märker, hänger ju på högtalare och dina öron med. Däremot om man går upp på lite bättre grejer så kan det göra underverk, men i ditt fall lär det inte vara lönt om du inte hittar en begagnad för ett väldigt bra pris.

I ditt fall skulle jag nog säga att du skulle kika på nån lite billigare enhet från ett känt märke, lättare att få garanti hos en lokal åf och förmodligen mindre risk att behöva göra det jämfört med en wish enhet. Läs lite revyer och se om allt funkar som det ska så du slipper strul. Ev bara köpa nått begagnat som finns i närheten för mindre pengar.

Ang wish så beställde jag en anpassad vw stereo till min polo därifrån och tro det eller ej så lät t. o. m den bättre än orginal stereon

Orginalenheter brukar knappast vara highend och på lowend brukar skillnaden vara minimal om det finns nån så är inte förvånad. Många komponenter massproduceras och köps av många olika tillverkare. Det stora problemet med wish prylar är att min inte vet vad man köper, det kan funka kanon eller så får du nått skräp.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 december 2018 · 13 734 Inlägg

Fjong skrev:

Growe skrev:

Fjong skrev:
Problemet med piss billiga wish aparater är väl att dom kan skicka riktigt skitsignal som kan vara skadligt för högtalarna och deras kvalité lär vara låg med, ska du bara ha original högtalare så är det väl inte hela världen. Gå du upp på nått vettigare med lite filter och eq så får du lite mer möjligheter att justera. Svårt att säga hur stor skillnad du märker, hänger ju på högtalare och dina öron med. Däremot om man går upp på lite bättre grejer så kan det göra underverk, men i ditt fall lär det inte vara lönt om du inte hittar en begagnad för ett väldigt bra pris.

I ditt fall skulle jag nog säga att du skulle kika på nån lite billigare enhet från ett känt märke, lättare att få garanti hos en lokal åf och förmodligen mindre risk att behöva göra det jämfört med en wish enhet. Läs lite revyer och se om allt funkar som det ska så du slipper strul. Ev bara köpa nått begagnat som finns i närheten för mindre pengar.

Ang wish så beställde jag en anpassad vw stereo till min polo därifrån och tro det eller ej så lät t. o. m den bättre än orginal stereon

Orginalenheter brukar knappast vara highend och på lowend brukar skillnaden vara minimal om det finns nån så är inte förvånad. Många komponenter massproduceras och köps av många olika tillverkare. Det stora problemet med wish prylar är att min inte vet vad man köper, det kan funka kanon eller så får du nått skräp.

jag säger verkligen inte i mot dig..   jag har inga förväntnigar att grejerna kommer fungera speciellt länge.. men återstår och se.. blev bara så förbannad att det ska vara så krångligt att få till en bra bt lösning.  där man inte riktigt hittar svar som inte kostar 4000kr.  annars hade jag hellre kört med min orginal enhet ihop med min Rockford dsr1 som har alla övriga funktioner.   sen finns det mängder med nackdelar på en wish stereo  ingen rds så inga trafiknyheter.  men samtidigt har man inbbygt Google maps och waze och en 9" skärm så man kan kolla på youtube när tanten är inne och handlar eller man hamnar i något stopp i trafiken.   men 1400kr inkl frakt är svårslaget även om den går sönder efter ett tag.   den inbyggda effekten är inget jag kommer använda då jag kommer köra 2vägs framsystem som är aktivt delat och en baslåda så det blir 3st slutsteg vilket som.
https://www1.garaget.org/gallery/images/47/46981/46981-4895f86664979fba1bddd9e3524e6195.jpg

Senast redigerat av Growe (9 december 2018)

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
jompazx
9 december 2018 · 291 Inlägg

Okej någon som vet vilket kontakt stycke jag ska köpa av dessa

https://www.brl.se/sv/artiklar/iso-kabl … vo-90.html

https://www.brl.se/sv/artiklar/iso-kont … o-94-.html


borde väl vara den som är 94-97? dock så är min en -98a original radion som sitter där nu heter volvo CT-906.

tacksam om man kan få ett snabbt svar

mvh!

Bassiehof
9 december 2018 · 1 777 Inlägg

Kolla vad du har för kontakter i bilen...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang