Efter lite funderade och inventering av skrotlådor så har jag svetsat i några förstärkningar i pedalstället. Vart avsevärt mer stadigt och förhoppningsvis så ska det inte vika sig. Efter att ha slipat till det och lagt på lite färg så började brottningsmatchen att få det på plats igen. Det var inte roligt men det gick.

Med pedalstället på plats igen så var det dags att montera ihop kopplingshydrauliken och lufta.

En farhåga besannades. Med växellådsbalken flyttad så passar inte avgassystemet nå riktigt. Eller ja det passar, men frigången mot balken är 2-3mm där det är som värst. Glömde ju liksom bort att prova frigången / tänkte att det passar nog ändå. Kan nog bli en ombyggnation av avgassystemet, även om det går att kapa lite ur balken. Och då skulle man ju kunna passa på att göra en grej jag tänkte från början, men skippade: v-bandsklammor. I alla fall 2 så det går att ta ner avgassystemet fram till axeln utan att behöva ta ner hela systemet.
MFred skrev:
Blir riktigt fint😊 Sugen på att bygga om till m90 jag också!
En hel del jobb och rassel, men det öppnar ju för att kunna ta ut en del effekt utan att behöva oroa sig för lådan. Mitt tips om du inte har bråttom är att snoka runt bland annonser efter delar från folk som byggt om tidigare. Ibland dyker det ju upp M90-kit och det kan vara en genväg till att komma igång fortare och billigare.
Putteliten skrev:
Blir inte dumt det där du. Suget efter en 240 igen blir ju inte mindre när man läser den här tråden.
Jag blir bara mer sugen efter nåt annat
Men jag brukar ju tröttna på en bil efter några år.