Var ett tag sedan de blev uppdaterat nu, så idag bjuder jag på en liten historiaDet har varit 2 helger med full fart. Två stora events för JDM Life Sweden och bilen har fått rulla en hel del.
Men de blev några bilder i alla fall.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-2e543590f64ca366cb7fd073f5cea8da.jpg]()
Denna är jag dock inte så nöjd med. Vi var i en lagerlokal och fotade och jag hade inte ställt in kameran rätt och hade ett filter felställt märkte jag när jag kom hem och skulle snygga till bilderna

Men vi fick med de flesta i "gänget" på en och samma bild
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-8c83a36a808d67a99aed5a82d0528c81.jpg]()
Och sen har de även hänt en rolig sak!
Jag och bilen blev idag Ambassadörer för Meguiars Sverige! Känns väldigt kul då jag använt deras produkter sedan jag började leka med min V70 2012.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/181/180137/180137-658ed850de61c833e64b01da4151f014.jpg]()
Bilmässigt så är de ganska så lugnt just nu. Börjat planera inför service som ska göras i sommar.
Detta året blir de Japtuning som tar över service delen. Efter förra årets fiasko med Lindells bil så kommer dom aldrig få lägga ett finger på någon bil jag äger. Och jag är helt säker på att Japtuning gör ett bättre och mer noggrant jobb.
Problemet med förra årets service borde aldrig ha hänt om folk hade tänkt till lite.
Servicen var på en vecka där de var sådär halv dåligt väder. Jag ringde ett par dagar i förväg och frågade om det var möjligt att min bil kunde får stå inomhus efter servicen så de inte regnade på den och rann ner vatten i huven och liknande. Detta var inga som helt problem.
Väl dags för service så lämnades bilen och allt var frid och fröjd. När jag skulle hämta bilen på eftermiddagen så fick jag höra att allt såg bra ut och att bilen som lovat stod inomhus bak i tvätthallen. Perfekt tänkte jag! När vi går bak för att hämta min älskling så står de en mekaniker och högtryckstvättar ett partikelfilter rakt mot min bil så den är alldeles skitig och ser allmänt jävlig ut! Jag blir direkt rasande och frågar va f*n han sysslar med!!
Han fattar inte ett ord svenska och säljaren läser lusen av honom och säger att han ska tvätta min bil omedelbart. Mekanikerna får fart på högtryckstvätten och börjar tvätta min bil,,, med fönsterna nere........... Jag håller på att gå under vid detta laget och ber mekanikern, vänligen men bestämt att fara dit solen aldrig skiner. Tar min bil och kör hem helt rasande.
Säljaren ringer mig sen och ber om ursäkt och erbjuder mig en gratis tvätt på Ditec som kompensation. Ja, ok. De var ändå snällt av honom så jag går med på det. Allt löst och problemet är ur världen tänker jag. Tills nu i vintras när jag skulle byta mina bromsar på bilen och jag tar av locket till facket där både bromsvätska och kopplingsvätske behållarna är. Och ser att vätskan till kopplingen är riktigt dålig. VA I HELV...... Då har man alltså hoppat över punkter på servicen och ändå kryssat av i pappret....
Så det blir aldrig mer att bilen åker dit. Lyckligtvis så känner jag folket på Japtuning mycket väl och har ett enormt förtroende för dom. Så detta blir nog alla tiders

I samband med service detta året så ska det även bytas bussningar i diffen till Whiteline så den blir lite styvare
Det kommer även bli ännu bättre bilder här framöver ( om man får säga det själ

) Har bytt ut min gamla trotjänare, Canon 70d mot en alldeles färsk Canon R6! Ska bli riktigt kul att kunna ta fotograferandet till nästa nivå
Det var nog allt för idag! Bjuder kanske på lite nya bilder till helgen