Vilken av dessa ska man välja?

Nybergrobin
18 april · 2 023 Inlägg
#41

Vet inte hur de övriga bilarna är att äga men audi r8 har en jäkligt tråkig servicekostnad med sitt kopplingsbyte etc..

Alle22
21 april · 45 Inlägg
#42

Nybergrobin skrev:
Vet inte hur de övriga bilarna är att äga men audi r8 har en jäkligt tråkig servicekostnad med sitt kopplingsbyte etc..

Kanske hitta någon som kopplingen är bytt på?

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
21 april · 11 990 Inlägg
#43

Alle22 skrev:

Nybergrobin skrev:
Vet inte hur de övriga bilarna är att äga men audi r8 har en jäkligt tråkig servicekostnad med sitt kopplingsbyte etc..

Kanske hitta någon som kopplingen är bytt på?

Eller en med automatlåda kanske!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Alle22
21 april · 45 Inlägg
#44

Vettemannen skrev:

Alle22 skrev:

Nybergrobin skrev:
Vet inte hur de övriga bilarna är att äga men audi r8 har en jäkligt tråkig servicekostnad med sitt kopplingsbyte etc..

Kanske hitta någon som kopplingen är bytt på?

Eller en med automatlåda kanske!

/Benny

okej, bättre koppling på de antar jag?

Svarte_Orm
21 april · 2 293 Inlägg
#45

R8 finns med manuell samt två olika automater. Dels en gammal som kallas R-tronic och är en robotstyrd manuell. Jag förmodar att den också har koppling, även fast den är robotstyrd. Sedan finns det ju den nyare DSG som till och med har två kopplingar.

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
21 april · 11 990 Inlägg
#46

Svarte_Orm skrev:
R8 finns med manuell samt två olika automater. Dels en gammal som kallas R-tronic och är en robotstyrd manuell. Jag förmodar att den också har koppling, även fast den är robotstyrd. Sedan finns det ju den nyare DSG som till och med har två kopplingar.

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Svarte_Orm
21 april · 2 293 Inlägg
#47

Vettemannen skrev:

Svarte_Orm skrev:
R8 finns med manuell samt två olika automater. Dels en gammal som kallas R-tronic och är en robotstyrd manuell. Jag förmodar att den också har koppling, även fast den är robotstyrd. Sedan finns det ju den nyare DSG som till och med har två kopplingar.

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Men den gamla robotlådan skall vara ännu värre och då återstår bara manuell

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
21 april · 11 990 Inlägg
#48

Svarte_Orm skrev:

Vettemannen skrev:

Svarte_Orm skrev:
R8 finns med manuell samt två olika automater. Dels en gammal som kallas R-tronic och är en robotstyrd manuell. Jag förmodar att den också har koppling, även fast den är robotstyrd. Sedan finns det ju den nyare DSG som till och med har två kopplingar.

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Men den gamla robotlådan skall vara ännu värre och då återstår bara manuell

Att ett så stort företag som VW inte kan nåt bättre alternativ på automatlåda än sin DSG.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Svarte_Orm
21 april · 2 293 Inlägg
#49

Men alla versioner av DSG är inte dåliga, hur är den i R8? Det borde ju vara en helt annan modell än den som sitter i små golfar med 95hk. Och när en DSG fungerar så är den ju verkligen bra

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
21 april · 11 990 Inlägg
#50

Svarte_Orm skrev:
Men alla versioner av DSG är inte dåliga, hur är den i R8? Det borde ju vara en helt annan modell än den som sitter i små golfar med 95hk. Och när en DSG fungerar så är den ju verkligen bra

Det var just det....

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Nybergrobin
21 april · 2 023 Inlägg
#51

Fast det var just kopplingsbyte i dsg jag syftade på ;P  svinaktigt dyrt och lagt som intervall om jag inte minns fel

Alle22
23 april · 45 Inlägg
#52

Undvika en r8 eller sikta sig på en som har bytt koppling?

Alle22
3 maj · 45 Inlägg
#53

Vettemannen skrev:

Svarte_Orm skrev:

Vettemannen skrev:

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Men den gamla robotlådan skall vara ännu värre och då återstår bara manuell

Att ett så stort företag som VW inte kan nåt bättre alternativ på automatlåda än sin DSG.

/Benny

Gäller detta även Audi RS5?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 maj · 9 960 Inlägg
#54

Vettemannen skrev:

Svarte_Orm skrev:

Vettemannen skrev:

Jajust de har DSG. Vad man har hört om DSG så skulle jag aldrig välja dessa.

/Benny

Men den gamla robotlådan skall vara ännu värre och då återstår bara manuell

Att ett så stort företag som VW inte kan nåt bättre alternativ på automatlåda än sin DSG.

/Benny

Tex golf r stoppar för 350hk med orörd dsg låda utan minsta problem.. Men visst en dsg7 som sitter i smallblock bilarna dom är skit men annars är det inga direkta fel på dom.  Betydligt roligare än en jänke automat..

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang