Vilken av dessa ska man välja?

Alle22
9 april 2019 · 45 Inlägg

Hej, funderar nu på att köpa en sommarbil men är osäker på vilken. Har kollat på Audi r8 2009 v8, Nissan GTR 2010, BMW M4 men är riktigt osäker på vilken jag kommer vara mest nöjd. Ni kanske har ägt eller vet mer om dessa bilar och vilka för och nackdelar de har. Tackar så mycket för svar.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
9 april 2019 · 17 345 Inlägg

R8:an är väl en FSI? Bara där bör man väl blir lite misstänksam...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
9 april 2019 · 7 189 Inlägg

Nissan!

caromania Forummoderator
9 april 2019 · 9 296 Inlägg

Äsch. Har man råd så spelar det ju ingen roll. Och eftersom tre så olika modeller anges så handlar det ju inte om vad du tycker utan om vad andra tycker. Då ska man ju köpa det som är ballast i andras ögon och då är ju Audi R8 och Nissan gtr klara vinnare. Jag menar, kom igen, en vanlig BMW, måhända med en stark motor osv? Men faktiskt... en BMW....

Av Audin och Nissan så är nog Audin coolast enligt betraktaren.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
panda666
10 april 2019 · 4 228 Inlägg

Alle22 skrev:
Hej, funderar nu på att köpa en sommarbil men är osäker på vilken. Har kollat på Audi r8 2009 v8, Nissan GTR 2010, BMW M4 men är riktigt osäker på vilken jag kommer vara mest nöjd. Ni kanske har ägt eller vet mer om dessa bilar och vilka för och nackdelar de har. Tackar så mycket för svar.

gtr låter bra, men annars varför inte en m5, kanske en amg, eller evo, mustang finns också. audi är bara för douche folk;)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 april 2019 · 13 983 Inlägg

Varför inte en Hell Cat eller en Camaro.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
granadadr
10 april 2019 · 7 261 Inlägg

tänk längre än inköp,, en r8 är svindyr att hålla igång jämfört med dem andra,,  innan du bestämmer dig kika lite på jänk,, finns roliga nuförtiden,, camaro har bra väghållning, Hellcat elak som få å kan gå brett wink

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
Lockwood
10 april 2019 · 394 Inlägg

Sommarbil är synonymt med cabriolet enligt mig, GTR faller dessvärre ifrån då den inte finns som cab. Kvar är R8 Roadster/Cab eller M4 Cab. Av dessa två är M4 det "smartare" valet. Om det med sommarbil menas en rolig effektstark bil skulle jag kika på Alfa Romeo Giulia Quadrofoglio Verde

Alle22
12 april 2019 · 45 Inlägg

Tack för alla svar! Kanske ska jag luta mig mer mot en GTR isåfall.

Alle22
12 april 2019 · 45 Inlägg

Vettemannen skrev:
Varför inte en Hell Cat eller en Camaro.

/Benny

Är det någon extra man ska kolla på eller tänka på? Någon modell år man ska sikta in sig på? Kan tänka mig att kolla på de faktiskt smile

jaka54
12 april 2019 · 5 657 Inlägg

Hej!
Porsche  991 cab så klart!
Amerikanarna har ju ingen kvalitet jämfört med Porsche.

Utmarks-Loke
12 april 2019 · 5 791 Inlägg

Audi R8 är ju en "superbil", kan du få den till samma pris som de övriga känns det som ett smartare val. Nissan GTR må vara en bättre bil tekniskt sett men den känns väldigt mycket budget i jämförelse.

Jokabsson
12 april 2019 · 1 171 Inlägg

Jag ser BMW M4 som ett mellanting. R8 är en ren "supersportbil" med högkvalitativ interiör, välslipad design där allt känns genomtänkt. GTR är en extremt snabb dator på hjul, med tveksam kvalitétskänsla, men ganska goda utrymmen för golfklubborna.

BMW M4 är apsnabb (men inte riktigt lika snabb som GTR) med trevlig interiör (inte riktigt lika fin som R8), ser bra ut (men väcker inte uppmärksamhet som de andra två) och det finns utrymmen så det räcker och blir över för golfklubborna. En skitsnabb autobahn-kryssare där både du och dina vänner får plats.

Är man dock endast ute efter att glida på sommaren så är Audi R8 svårslagen i jämförelsen.

Mazda 6 Sport 2.5 MZR "Gubben" (2008)
viccoA
13 april 2019 · 3 109 Inlägg

Undrar om jag inte skulle köpt Lambon direkt istället för att gå omvägen med R8. Hur ser din budget ut?

Mack855
13 april 2019 · 1 354 Inlägg

Vettemannen skrev:
Varför inte en Hell Cat eller en Camaro.

/Benny

Kan inte annat än instämma, fick i present på min 25-årsdag att köra en hellcat. Alltså det var absolut det fetaste jag någonsin åkt/ kört. Då kände man sig mäktig.

jaka54
13 april 2019 · 5 657 Inlägg

Hej!
Såna går ju bara rakt fram!

zzr94092
13 april 2019 · 4 369 Inlägg

Nä du, det var ett tag sen det var så..

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
13 april 2019 · 17 345 Inlägg

Parkerade bredvid en R8 idag. Fan, de är feta! Ingen snack om den saken. Ingen dussin-BMW direkt...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 april 2019 · 13 983 Inlägg

zzr94092 skrev:
Nä du, det var ett tag sen det var så..

jakas Camaro från 76 går nog bara rakt fram. Den behöver nog ingen ratt ens.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
panda666
13 april 2019 · 4 228 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Parkerade bredvid en R8 idag. Fan, de är feta! Ingen snack om den saken. Ingen dussin-BMW direkt...

fet skit är det bara! m5/m6 alla dagar i veckan, skulle ja få välja skulle det bli en e klass/s klass amg direkt utan snack.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang