Uppkörning i Uppsala, tips?

MaxB
19 januari 2007 · 135 Inlägg

Japp, tidigare idag så klarade jag teorin och har nu bokat en tid i Uppsala under morgondagen. Är det någon som har tips på vad som kan vara bra att tänka på när man kör där? Något speciellt?

Skall köra vid 11:30. Tack på förhand! smile

Nallen_sthlm Direktör
19 januari 2007 · 305 Inlägg

Jag skulle aldrig köra upp där.... ett helvete med all fordons trafik förbjuden och enkelriktat..... Men en kussis som dom kommer köra med dig säkert är att dom till ex säger att du ska ta nästa höger och det kan vara en enkelriktad gata så säger nästa höger så svänger du nästa tillåtna höger

Speed limit are only for pussy
MaxB
19 januari 2007 · 135 Inlägg

Tack! smile Det skadar inte att försöka, jag känner mig ganska säker på min körning så jag hoppas på det bästa. Går igenom säkerhetskontrollerna och memorerar dem just nu smile

Merclone Leg. Spådam
19 januari 2007 · 816 Inlägg

Det finns en miljon sånna här jävla trådar redan!

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
TSQ
19 januari 2007 ·

Kör fort och hota att du inte saktar ner förrens han skriver under!!

niklas_88
19 januari 2007 · 8 Inlägg

körde själv upp i uppsala i september 06, kuggade första gången dåra.. va pitt nervös, men hittar du bra så äre nog ganska lugnt, va noga med att planera körningen eftersom det finns ju sånna där satans bussfiler så man måste köra lite slalom vid stationen.
men ta de lugnt bara så gåre nog bra. jag körde fel andra gången i en rondell men vände på en mack bara så gör man nå litet fel så äre bara att ta de me en klackspark

fritzo
19 januari 2007 · 123 Inlägg

Som sagt, kolla alla förbannade enkelriktade gator överallt, dom är helt galna på högerregeln så tänk på den!!!
Körde upp i Uppsala och är en heeeeelt värdelös stad att köra upp i...

Livet är inte en dans på rosor....det är en lek också
MaxB
19 januari 2007 · 135 Inlägg

Har fattat att det är mycket enkelriktat å högerregel nu, är det en stor stad? Jag som trodde att det var en relativt liten stad smile

MaxB
20 januari 2007 · 135 Inlägg

Och så hade man körkortet! Underbart big_smileD

John87 Stolt Volvoägare
20 januari 2007 · 4 913 Inlägg

MaxB skrev:
Och så hade man körkortet! Underbart big_smileD

Grattis!
Verkar vara många som tar nu..

Ta't lugnt bara! Onödigt att krocka/åka fast nu...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
MaxB
20 januari 2007 · 135 Inlägg

Tackar! smile Ja, det är väl inför våren och sommaren som dem flesta vill ha lappen smile Jadå, nu snöar det som attan så lugnt skall jag ta det.. tills den torra asfalten smyger fram wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang