Effekt förfrågan

TwH
27 april · 3 Inlägg
#1

Tjenare! Har då en 945 med b230fk som jag tänker bygga lite drifting av. Sätt att de finns massa trådar om plocka effekt men mycket flummiga svar. Skulle vilja om någon som vet vad dom säger att gissa vad jag kan plocka för hk oöppnat med dessa grejer. Tänkte även köra E85 om det går annars blir det 98. Tar gärna emot tips smile

B230FK original botten
Vems sprut
Original portat grenrör
Gt35
Vx3 kam
531 topp
630cc spridare
Catchtank till vevhus
Do88 stora ic kitt (3” tryckrör stor ic)
2,5” raka 4” i slutet

Marlboroman
27 april · 7 972 Inlägg
#2

Runt 300 hk på E85 -  om du har bränslepump för det.

TwH
27 april · 3 Inlägg
#3

Marlboroman skrev:
Runt 300 hk på E85 -  om du har bränslepump för det.

Ja jag tänkte wallbro 255 i tanken

Growe Fri fart för ett fritt folk!
27 april · 9 838 Inlägg
#4

vid 300hk med e85 kommer du verkligen ligga på gränsen vad spridarna klarar av.
vid 300hk använder du 93% av dutyn på spridarna  det sägs att runt 80% bör man ligga.
turbon är lite väl trög för den setupen=turbo lagg vilket är raka motsatsen till vad man vill ha när man driftar. 
en Gt28xxR skulle nog göra sig rätt bra på den setupen.

tror t.o.m ett 16t skulle fungera rätt okej när det inte är mer effekt än så som spridaran endå klarar av.  Hade sjukt bra spolup på min 245turbo med 16t   det skiljde 1000rpm mellan t03:an som satt orginal  blev som en helt annan bil att köra. även om 16t är lite i underkant till 300hk så har jag för mig att någon hade ett 300hk koncept som fungerade väldigt bra på b230fk/ft till 300hk

Senast redigerat av Growe (27 april )

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
TwH
27 april · 3 Inlägg
#5

Growe skrev:
vid 300hk med e85 kommer du verkligen ligga på gränsen vad spridarna klarar av.
vid 300hk använder du 93% av dutyn på spridarna  det sägs att runt 80% bör man ligga.
turbon är lite väl för den setupen=turbo lagg vilket är raka motsatsen till vad man vill ha när man driftar. 
en Gt28xxR skulle nog göra sig rätt bra på den setupen.

tror t.o.m ett 16t skulle fungera rätt okej när det inte är mer effekt än så som spridaran endå klarar av.  Hade sjukt bra spolup på min 245turbo med 16t   det skiljde 1000rpm mellan t03:an som satt orginal  blev som en helt annan bil att köra. även om 16t är lite i underkant till 300hk så har jag för mig att någon hade ett 300hk koncept som fungerade väldigt bra på b230fk/ft till 300hk

Okej, spridare är möjligt att byta ut så vad skulle du tro är okej? 875? Eller ska man gå upp till 1000?

Hmm, skulle t3t4 funka med? Har nämligen en också liggandes

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang