En gratis Volvo 245 från 86 tas ut i solen efter 20 år i garage. Planen är att fixa det som är fel på den så att jag kan åka och besikta den :D Följ och kommentera vad du tycker :)
Blev riktigt fint Lite medel på den tråkiga plasten Smutsiga mattor som ska tvättas
På tork Dagen efter la jag i mattorna Tomt Främre mattan i Sen den andra mattan Ser fint ut Sen monterades resten utav inredningen med stolar och alla plastkåpor och lister
Ratten blev väldigt fin Sen spolade jag rent kylsystemet som det var stopp i. I den övre slangen gick det inte att spola i först utan jag fick spola ur den nedre för att det skulle släppa. sen när det inte var täppt körde jag en diskmaskinstablett i systemet innan jag fyllde på med nytt vatten Tempen la sig mycket bättre nu
Lite mer puts idag, tog och skruvade ner båda solskydden för att kunna rengöra ordentligt
Måste ta och rengöra taket för nu ser man att det är riktigt skitigt Lite fler bilder på inredningen
Högtalare bak var det något extra eller var det standard i alla?
Började också pilla på bromsarna. Hann täta en läcka för att sedan hitta en ny som jag inte kunde täta då jag behöver en ny luftnippel. Hoppas att jag inte behöver skruva allt för mycket bromsarna för det är då inge kul
Var förbi skroten och tog några delar från en rätt så rensad 240. En skruv som saknades till tygbiten vid bakdörren Sen bytte jag två böjar eller vad man ska kalla dem som spruckit. motorn jag tog dem från var inte likadan som min så hittade inte allt jag letade efter men hittade dem två som var värst. Dem har tejpat båda slangarna
Men det blev bra efter att jag bytt dem. finns några fler delar i gummi som jag behöver som är dåliga. kanske går att köpa nytt annars får jag leta vidare Kontakten med tejp på måste jag också kolla på, ser också att isoleringen spruckit så vet inte om jag måste byta ut den Tog bort kablaget till dimljusen Inga fler röda kablar i motorutrymmet Och så bort med knappen och dit med ett lock Sen det lite tråkiga. En luftnippel gick av när jag skulle lossa den Det som är skönt är att alla andra släppte så vi får se hur jag får ur denna. När det är löst ska jag dit med nya belägg
Kan meddela att jag inte lyckades få ut luftnippeln Om någon har ett likadant ok i närheten av Stockholm så hör av er Som tur var så var det inga problem att få bort oket