Volvo 66 kombi med m47

Jag råkade köpa en billig volvo 66 för några månader sedan, den är misshandlad och ful på utsidan men den har inte mycket rost vilket är ett stort plus. Eftersom automatlådan är klåpad med och saknar vissa delar så har jag bestämt mig för att ha en manuell låda från en volvo 340 i den.

Jordgubbsblomman

• 35 Följare
  • 2 620 Visningar
  • Uppdaterades senast 15 juli
Baldrik
8 juli · 213 Inlägg

Kul projekt!
Hoppas den funkar bra.

Jordgubbsblomman
8 juli · 41 Inlägg

Baldrik skrev:
Kul projekt!
Hoppas den funkar bra.

Det tycker jag med smile
Det som jag har fixat funkar fint, men motorn vill inte gå bra på tomgång så den ska få sig lite kärlek har jag tänkt

RoLi
9 juli · 68 Inlägg

Kul projekt med en bil som säkert många skulle kört till skroten smile Vad är planerna med den sen?

Jordgubbsblomman
9 juli · 41 Inlägg

RoLi skrev:
Kul projekt med en bil som säkert många skulle kört till skroten smile Vad är planerna med den sen?

Den typen av bilar brukar hamna hos mig av någon anledning.. smile först ska jag göra den klar för besiktning senare vill jag bygga bur i den och göra den riktigt sladdvänlig. Men jag kommer nog piffa upp den också, rikta bulor och lacka mm.

RoLi
10 juli · 68 Inlägg

Jordgubbsblomman skrev:

RoLi skrev:

Den typen av bilar brukar hamna hos mig av någon anledning.. smile först ska jag göra den klar för besiktning senare vill jag bygga bur i den och göra den riktigt sladdvänlig. Men jag kommer nog piffa upp den också, rikta bulor och lacka mm.

Okej, då vet jag vart jag ska vända mig om något behöver skrotas, haha smile Du verkar ju också bo i Dalarna så.

Håller tummarna för att besiktningen framöver går bra!

Jordgubbsblomman
10 juli · 41 Inlägg

RoLi skrev:

Jordgubbsblomman skrev:

RoLi skrev:

Okej, då vet jag vart jag ska vända mig om något behöver skrotas, haha smile Du verkar ju också bo i Dalarna så.

Håller tummarna för att besiktningen framöver går bra!

Hahaha ååh nej.. snart får jag väl stapla bilarna på gården;) Den går säkert igenom utan bekymmer när jag har bytt en bromsslang och fixat mina lysen. smile

Senast redigerat av Jordgubbsblomman (måndag 00:25)

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

• Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt