2998
Sök

mc kort

narcissist
91 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
jag är i färd med att skaffa mig mc-kort,
men jag skulle behöva lite tipps och råd på vad jag behöver tänka på.

hur var teorin
vad är de för förarprov som kommer
bromsning och garagevänning och dyligt.

bör jag gå på görskola eller går de privat.

mvh  //  racing

Dom säger att kärlek inte kan köpas för pengar, då har du aldrig äget en Porsche.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 januari 2007
Har inte det själv (funderar på att skaffa nån sommar)..
Men morsans gubbe tog det för några månader sen.

Han kuggade på första uppkörningen p.g.a vägplacering. Verkar vara jäkligt petigt det där med mc...
Annars va teorin busenkel (precis som bil) och bromstestet är bara att bromsa på smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

narcissist
91 Inlägg
19 januari 2007
Trådstartare
ja de låter ju busenkelt, men vart körde han upp i sverige.
jag kommer från gbg och här verkar de grymt petigt.

Dom säger att kärlek inte kan köpas för pengar, då har du aldrig äget en Porsche.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 januari 2007
Han körde upp i GBG, är ju göteborgare själv tongue

Han köpte en mc, övningskörde som attan hemma utan att ta nån lektion. Men han körde verkligen mycket, och med en mycket bra handledare.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

245 Inlägg
19 januari 2007
hehe, träna på manöverbanorna, sakta och fort, finns ju 4 banor, 2snabba å 2långsamma. klarar du inte dom har du skitit i det blå skåpet! kolla på vv.se, ställ ute egna banor me vattenflaskor å träna,  resten klarar du me sunt bonnförnuft! (ps, min körkortsprövare blev inte impad av stoppies!)
/mvh wheeliekungen

9 108 Inlägg
20 januari 2007
Teorin är som bil men med lite extrafrågor. Kan vara besiktningstider, vad det ska vara för kedjespel, hur brett styret får vara, vilka åldrar man får övningsköra med olika A-kort osv osv. Man klarar det inte utan att plugga i alla fall.

Jag klarade mitt teoriprov i tisdags smile

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
20 januari 2007
jag gjorde privat och läste bara bilteori för teorietiska provet, övningskörde privat och klara på första försöket :p, ett tips kör inte för sakta på uppkörningen för då tror de mötande bilisterna att det är en moppe smile

narcissist
91 Inlägg
20 januari 2007
Trådstartare
jag har idag bara körboken från 2006 att öva med och förmodar att det behövs lite till,
för att lära sig lite om mc frågorna.

va är de som behövs:

lämplighetsintyg
synundersökning
uppskrivning
uppkörning             (vad ingår i uppkörningen, garagevänning konbana bromsprov?)

finns de några ungefärliga priuppgifter för dom olka delarna?

mvh  //  racing

Sleeper
3 084 Inlägg
21 januari 2007
ja spikade allt på övningsskiten innan men då när det blev prov fick man frågor som hur många kvinnor jämfört med män kör mc? typ a)4/10  b)2/10  c)5/10 så hade 1 p för lite =? cp för jag hade 60/70på bil o de e samma frågor i princip

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Sök