Inget bromsljus Golv IV 1998

oloKENNYolo
16 juni 2019 · 3 Inlägg

Hej alla!

Har inget bromsljus på bilen och får inte igång det. Byglar jag över en + till bromsljusen så tänds alla tre bromsljus. Kontakten vid bromspedalen funkar och bryter en + vid nedtryck av pedalen. Då den bryter när man börjar bromsa så bör det finnas nått relä som styr detta men det går ej att se vart dessa kablar tar vägen upp bakom ratten/instrumentpanelen. Någon som vet hur detta funkar och vart reläet sitter? Funderar på att köpa ett relä med en växlande kontakt och koppla en ny styrning annars, är det en bra ide tro?

zzr94092
16 juni 2019 · 4 369 Inlägg

Det är inte kabelbtott vid typ gångjärnet till bakluckan?

oloKENNYolo
16 juni 2019 · 3 Inlägg

Alla tre bromsljus har lagt av och byglar dem med direkt + så tänds de upp så tror ej på nått i bakluckan.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 juni 2019 · 13 983 Inlägg

oloKENNYolo skrev:
Alla tre bromsljus har lagt av och byglar dem med direkt + så tänds de upp så tror ej på nått i bakluckan.

Om nu bromsljuskontakten fungerar så får du mäta med en multimeter bak innan kabeln går in i luckan. Be en kompis att trampa på pedalen. Får du ström eller inte?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zzr94092
16 juni 2019 · 4 369 Inlägg

Att pedalen bryter kan inte det vara till farthållaren? Hur många kablar sitter i kontakten?

oloKENNYolo
16 juni 2019 · 3 Inlägg

Ingen spänning kommer fram till bromsljusen bak när man påverkar kontakten, det är bara två kablar i kontakten. Farthållare har jag inte i den bilen. Alla säkringar är hela.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 juni 2019 · 13 983 Inlägg

oloKENNYolo skrev:
Ingen spänning kommer fram till bromsljusen bak när man påverkar kontakten, det är bara två kablar i kontakten. Farthållare har jag inte i den bilen. Alla säkringar är hela.

Kabelbrott då om det funkar vid kontakten.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang