Airbag Polo

And11
7 juli 2019 · 4 Inlägg

Hej!

Jag har en VW Polo, år 2000 som airbaglampan började lysa på i vintras, tror det var efter att jag haft gäster som suttit i baksätet.

I alla fall så lät jag en kompis kolla bilen med felkodsläsare, men han kunde inte ens koppla upp sig mot bilen. Lämnade den till en annan mindre verkstad som skulle sätta ett motstånd, men han har inte kunnat släcka lampan trots att han också har en felkodsläsare.
Vad kan man göra åt detta? Hittade ett gammalt papper från 2015 då en annan ägare varit inne med bilen och då står:

"Det är bytt förarstol i bilen, efter så lyser Airbaglampan. Fel stol i bil, stolen har ingen Airbag. Kablage för Airbag från bil ligger löst under stolen"

Så det har varit problem tidigare, men uppenbarligen har de lyckats släcka lampan men ändå inte åtgärdat felet, köpte bilen förra året och då lös det inte.

And11
8 juli 2019 · 4 Inlägg

Verkar som enda sättet är att skrota, han kunde inte hitta något fel med avläsaren och kan således inte släcka.
Känns jäkligt trist på en bil som är i såpass fint skick att den ska ryka pga lampan sad

Mack Forum- och sitemoderator
8 juli 2019 · 26 111 Inlägg

Eller försöka hitta en passande stol med airbag?

Edit: Fast personligen hade jag undersökt den befintliga stolen, eller snarare kring/under dess underrede.
För om problemet uppkom efter att folk satt i baksätet (de kan ju ha råkat få in fötterna under framstolarna och således kommit åt någon kabel eller liknande), så torde det ju vara ett ganska simpelt problem att lösa.
Men vad vet jag..spånar bara lite högt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang