Mycket rök ur vevhus?

VikaBonne945ftt
15 juli · 8 Inlägg
#1

Tjena! Min b230ft spyr ut något enorma mängder vit rök!? Det ryker som satan ur vevhusentelationen. Jag har själv ingen aning om vad som påverkar detta? Kolvringar? Packning? Läcka i motorn???
Bomba med svar! Vill inte köpa ny motor.

Senast redigerat av VikaBonne945ftt (15 juli )

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
15 juli · 11 775 Inlägg
#2

VikaBonne945ftt skrev:
Tjena! Min b230ft spyr ut något enorma mängder vit rök!? Det ryker som satan ur vevhusentelationen. Jag har själv ingen aning om vad som påverkar detta? Kolvringar? Packning? Läcka i motorn???
Bomba med svar! Vill inte köpa ny motor.

Kanske topplockspackningen som läcker mellan vatten och -oljekanaler?
Hur ser oljan ut? Hur ser kylarvattnet ut i exp.kärl/kylare?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
zzr94092
15 juli · 2 946 Inlägg
#3

Kompen går ner i vevhuset,slutkörda ringar,kolvar

insidan Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..:)
15 juli · 3 542 Inlägg
#4

Nä, vill man inte köpa en NY motor så kanske man får köpa en BEGAGNAD bil istället..

VikaBonne945ftt
15 juli · 8 Inlägg
#5

Vettemannen skrev:

VikaBonne945ftt skrev:
Tjena! Min b230ft spyr ut något enorma mängder vit rök!? Det ryker som satan ur vevhusentelationen. Jag har själv ingen aning om vad som påverkar detta? Kolvringar? Packning? Läcka i motorn???
Bomba med svar! Vill inte köpa ny motor.

Kanske topplockspackningen som läcker mellan vatten och -oljekanaler?
Hur ser oljan ut? Hur ser kylarvattnet ut i exp.kärl/kylare?

/Benny

Ja oljan är ju lite svart och kylarvattnet ser väl lite halv taskigt ut..kommer inte ihåg vilken färg den hadde dock?

VikaBonne945ftt
15 juli · 8 Inlägg
#6

insidan skrev:
Nä, vill man inte köpa en NY motor så kanske man får köpa en BEGAGNAD bil istället..

Jag vill inte köpa ny bil sad min är så fin tycker jag haha men motormässigt så är det en annan femma.

VikaBonne945ftt
15 juli · 8 Inlägg
#7

zzr94092 skrev:
Kompen går ner i vevhuset,slutkörda ringar,kolvar

Kan stämma. Kanske ska börja där??

Vettemannen *****JÄNKEBILSIDIOT*****
16 juli · 11 775 Inlägg
#8

VikaBonne945ftt skrev:

zzr94092 skrev:
Kompen går ner i vevhuset,slutkörda ringar,kolvar

Kan stämma. Kanske ska börja där??

Ta komp-prov.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Gillar stora motorer med vrid och kubik! Just Real Power------No Turbo Shit!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
torsen
17 juli · 3 282 Inlägg
#9

Slitna/dåliga kolvringar + defekt vevhusventilation kan höja vevhustrycket och leda till ditt problem.

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang