Jeep Grand Cherokee - Budget-bygget som antagligen kommer spåra ur...

Går det att få en gammal Cherokee som stått still i nästan 10 år, besiktigad och laglig på en minimal budget? There's only one way to find out!
  • 104 Följare
  • 53 487 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 januari
Cuefa Kungen av dagspendlande.
onsdag 17:54 · 3 114 Inlägg

JohnWayne skrev:

Cuefa skrev:

JohnWayne skrev:
Ahaa smile Då är det kanske inte så stor operation at byta låda i så fall smile

Nää, det ska förhoppningsvis inte krävas någon astrofysiker för att få ihop skiten lol

Däremot funderar jag på om jag borde beställa några packningar av nå slag innan jag brottar i lådan i bilen... 🤔

Vilka packningar syftar du på då?

Tänker väl packbox på utgående axel t.ex
Fast det är klart, lådan är ju torr där nu, så... 😬

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
vEight Baronen
onsdag 21:52 · 1 137 Inlägg

If it aint broken, dont f*cking touch it! 😄

I brist på macka får man äta limpa.
torsdag 09:40 · 3 114 Inlägg

vEight skrev:

Jag tänker lite så, men samtidigt vet man ju att om grejer står ett tag och man sen börjar använda dem... Ja, du vet...
Får väl ha i en kork Omega i lådan när den är monterad och hoppas på det bästa 🙈

Bob-Miller
torsdag 11:54 · 1 154 Inlägg

Som du säger ,tät nu,men så börjar du köra o den e kul o byta nu,,men inte sen..

JohnWayne
torsdag 11:59 · 4 957 Inlägg

Cuefa skrev:

JohnWayne skrev:

Cuefa skrev:

Nää, det ska förhoppningsvis inte krävas någon astrofysiker för att få ihop skiten lol

Däremot funderar jag på om jag borde beställa några packningar av nå slag innan jag brottar i lådan i bilen... 🤔

Vilka packningar syftar du på då?

Tänker väl packbox på utgående axel t.ex
Fast det är klart, lådan är ju torr där nu, så... 😬

Det vi i Finland kallar steffa-tätning smile
Joo kan va en bra ide´ att byta den nu.

vEight Baronen
torsdag 13:13 · 1 137 Inlägg

Cuefa skrev:

vEight skrev:

Jag tänker lite så, men samtidigt vet man ju att om grejer står ett tag och man sen börjar använda dem... Ja, du vet...
Får väl ha i en kork Omega i lådan när den är monterad och hoppas på det bästa 🙈

Jo, utgående tätning skadar nog inte att byta smile Men som du säger, Omega kan faktiskt göra stor skillnad på gammalt torrt gummi 🙂

I brist på macka får man äta limpa.
torsdag 14:10 · 3 114 Inlägg

vEight skrev:

Cuefa skrev:

vEight skrev:

Jo, utgående tätning skadar nog inte att byta smile Men som du säger, Omega kan faktiskt göra stor skillnad på gammalt torrt gummi 🙂

Japp. Har använt det framgångsrikt på många grejer, så det blir nog så till att börja med. Inte världens jobbigaste tätning att byta med lådan på plats heller ^^

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt