Radera momentbegränsare på automat Volvo s60 T5 2005

ArbS60
26 juli · 19 Inlägg
#1

Halloj undrar bara om någon här kan radera momentbegränsningen på 1an och 2ans växel på automaten på min volvo s60 T5

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
26 juli · 12 047 Inlägg
#2

Chippa den.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
ArbS60
27 juli · 19 Inlägg
#3

Redan gjort bilen laddar 1.6 bar cirka 23 psi i när den går in i 3:an men har fortfarande momentbegränsningen kvar på 1an o 2an

Mack Forum- och sitemoderator
27 juli · 24 467 Inlägg
#4

Finns den inte där av en anledning?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Budbilschaufför och Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Christian S
28 juli · 4 477 Inlägg
#5

Mack skrev:
Finns den inte där av en anledning?

jo, för att spara på lådan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli · 12 047 Inlägg
#6

TS är nog medveten om det men vill chansa lite.

hade varit roligt och veta hur länge en sådan obegränsad låda kan hålla. Jag gissar på mellan 5 timmar och 5 dagar smile

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
ArbS60
28 juli · 19 Inlägg
#7

Beror ju på hur man kör bilen. Går ju och köra sönder denna automat på 5h om man vill de, men  vill gärna testa lite och chansa hur de känns utan begränsningar. Bilen har redan hästkrafter och vrid som kan förstöra lådan i vilket fall som helst big_smile

Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 juli · 9 800 Inlägg
#8

ArbS60 skrev:
Beror ju på hur man kör bilen. Går ju och köra sönder denna automat på 5h om man vill de, men  vill gärna testa lite och chansa hur de känns utan begränsningar. Bilen har redan hästkrafter och vrid som kan förstöra lådan i vilket fall som helst big_smile

polarn hålls med alla former av optimeringar och går säkert att få det totalt obegränsad.    Men redan orginal är dom begränsade av en anledning..     han kan oftast modda och fixa bort begräsningar som ligger sen vet jag att volvo inte är det han normalt hålls med.  Men  han har gjort några s60 och v70 som gått väldigt bra efter optimering.    testa att skicka en förfrågan till honom. Till min Polo har jag olika optimeringar för olika sorts körning som han gjort till mig.

han är mitt i en flytt av företaget så var beredd att inte svaret kommer direkt


http://biloptimering.se/kontakt.html

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Growe Fri fart för ett fritt folk!
28 juli · 9 800 Inlägg
#9

Hybrid_ skrev:
TS är nog medveten om det men vill chansa lite.

hade varit roligt och veta hur länge en sådan obegränsad låda kan hålla. Jag gissar på mellan 5 timmar och 5 dagar smile

när dom redan från fabrik är begränsade så kan man ju förvänta sig att dom inte håller alls.. 

dom började begränsa 1an och 2:Ans växel redan på 850R.  jag dödade min låda rätt snabbt (2månader) på min 850 t5 med autotech steg3   behövdes inte mycket lek för att den lådan gick upp i rök.  då var den endå begränsad på 1:an och 2ans växel

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
ArbS60
28 juli · 19 Inlägg
#10

Roligt och chansa lite. Dessa automatlådor är ju bara gjorda för att klara ca 359nm och 350kh men min volvo har redan slagit dem siffrona. Problemet är inte lådan vad många säger de mer hur vridet på dessa bilar kommer in.

Senast redigerat av ArbS60 (28 juli )

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 juli · 12 047 Inlägg
#11

TS gör helt rätt. Lek medans man kan och tycker det är kul.

Tror fruns bil har en spärr på 422Nm för att inte hela skiten ska flyga i luften när man står på. Men vem gör det numera.

I entusiastkretsar finns en jargong som går ut på att ”det bästa med ESP är att skiten går att stänga av”. Ofta från samma personer som kör med de snävaste marginalerna och har den minsta körrutinen, med andra ord just det klientel som har mest att vinna på ESP. Dom som smäller.
ArbS60
28 juli · 19 Inlägg
#12

Jo de klart man ska leka medans man kan men. Måste testa o se hur de går. Nääj men helt ärligt har ju v70 d5 awd som är chippad till 282hk och 540nm utan några momentbegräningar på lådan den går som skott från 0-100, och att den är fan snabbare än t5an pga av dessa momentbegränsingar på 1an o 2an som min s60 har och låter bara bilen ladda 0.9 bar som är original sedan i 3an aaa då får den fart big_smile

Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang