Burna

Samme459
30 juli 2019 · 7 Inlägg

Kan burna med alla A Traktorer  eller måste det vara en turbo?

zzr94092
30 juli 2019 · 4 385 Inlägg

Du måste ha dubbelturbo!

panda666
30 juli 2019 · 4 250 Inlägg

absolut inte! lyssna inte på han du måste ha 3 turbo minst.

Samme459
30 juli 2019 · 7 Inlägg

Va? vem ska jag inte lyssna på?

caromania Forummoderator
30 juli 2019 · 9 296 Inlägg

Seså nu håller vi oss i skinnet.

Till TS ber jag om sunt förnuft. Vi ska inte åka runt och burna. Allra minst utan körkort i A-traktorer.

Till övriga medlemmar ber jag om mindre trollande.

Mvh mod

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
jompazx
30 juli 2019 · 291 Inlägg

En riktig A-traktor med dubbla lådor kan du absolut burna med, du får ett väldigt stort vrid på ettan i en A-traktor med dubbla lådor. Förvänta dig ingen rökshow du kommer ej få högt varvtal på däcket med en riktig A-traktor med dubbla lådor, förvänta dig INTE häller att den stackars m40 som sitter bak kommer palla att börna så många gånger.

Anekdot:
En kompis som knäckte  bort 8 tänder på ett drev i sin bakre låda på sin epa, sen kom han till mig och ville att jag skulle MIG-svetsa fast dem igen, på det svara jag "det går inte". kanske med en EB-svets(electron beam), men en sån får man lägga ganska många miljoner på.

Utmarks-Loke
30 juli 2019 · 5 833 Inlägg

jompazx skrev:
En riktig A-traktor med dubbla lådor kan du absolut burna med, du får ett väldigt stort vrid på ettan i en A-traktor med dubbla lådor. Förvänta dig ingen rökshow du kommer ej få högt varvtal på däcket med en riktig A-traktor med dubbla lådor, förvänta dig INTE häller att den stackars m40 som sitter bak kommer palla att börna så många gånger.

Anekdot:
En kompis som knäckte  bort 8 tänder på ett drev i sin bakre låda på sin epa, sen kom han till mig och ville att jag skulle MIG-svetsa fast dem igen, på det svara jag "det går inte". kanske med en EB-svets(electron beam), men en sån får man lägga ganska många miljoner på.

Svetsa tillbaka tänderna på ett drev  lol

jompazx
30 juli 2019 · 291 Inlägg

Svarte_Orm skrev:
Svetsa tillbaka tänderna på ett drev  lol

Det är faktiskt en av två gånger den tjänsten har begärts av mig, en annan kompis lillebrors moppes kick rensades på ett par tänder, fast då ville han att jag skulle lägga en svets som han sedan med fil skulle göra till tänder, trots hans goda självförtroende så sa jag "det går inte".

Men mopeddrev är faktiskt svetsbara, jag har svetsat två drev i axlar och båda har hållit för ett vrid som är 8 gånger högre än ett vrid som vred av en 10 axel och 6mm kil rakt av. Jag var rädd när jag svetsa dreven att antigen skulle svetsen släppa för materialet i drevet helt enkelt är osvetsbar eller att det skulle bli stenhårt rakt igenom och spricka vid kraftig hetsig belastning, men de höll.

Senast redigerat av jompazx (30 juli 2019)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang