Köpråd: Hothatch, max runt 150Tkr

Kickflip
2 augusti 2019 · 4 Inlägg

Hallå.

Går i planerna att skaffa mig en liten bålgeting.
Kikat på en del youtube klipp, jämförelser etc. men känner att jag gärna får lite mer, handfast input med.

Tittar på allt från Seat Leon Cupra, Megance Sport Cup , Type-R osv.


Mvh

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 augusti 2019 · 17 448 Inlägg

Vad är viktigast? Antar att utrymme inte är prio 1. Men ska det vara så roligt som möjligt eller är det bättre om det är lite färre hk och pålitligheten är högre?

Ford Focus har ju någon värsting med om inte minnet sviker mig.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Kickflip
2 augusti 2019 · 4 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Vad är viktigast? Antar att utrymme inte är prio 1. Men ska det vara så roligt som möjligt eller är det bättre om det är lite färre hk och pålitligheten är högre?

Ford Focus har ju någon värsting med om inte minnet sviker mig.

Jag skulle nog säga att lite färra HK och pålitligheten är viktigare. Jag gillar  verkligen inte forden.


Rent krasst så tycker jag om Type-Rn, tror jag. Den både ser lite spejsad ut och låter ilsket.

Men jag kanske hade kunnat tänka mig en Z4 med för att få äga en cab för en gångs skull i mitt liv med, även om den är mycket mycket tråkigare än en gaturacer.

Mazda 3 Mps verkar intressant med.

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
2 augusti 2019 · 17 448 Inlägg

Type-R är nog en bra kandidat när det gäller pålitlighet. Pigga små rackare är de med. Mycket körglädje även om en svenssonvolvo kan dyka upp i backspegeln. Dagens bilar är luriga på det viset.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang