Föra statistik på driftsäkerhet taxibil Skoda Superb DSG?

Bowhow
29 december 2019 · 8 Inlägg
#41

Mangisen skrev:

Bowhow skrev:
Blev tvungen att regga ett konto när ni skrev om dedär med att den slirar på 2ans växel. Har precis köpt en 2019 Superb och är grymt nöjd med den på alla sätt och vis!
Men blev lite fundersam/orolig igår när jag märkte att den slirade på andra växeln när jag körde iväg. Väldigt knepigt. Är ju tur man har garanti, men hoppas det inte ska vara något som ska behöva bli ett problem senare!

Kan även hålla med om att den är lite gungig i fjädringen. Har dock inte testat sportläget för att få den styvare. Så det får bli ett projekt för morgondagen 😊.

Väldigt bra tråd förövrigt!

Jag har pratat med vår verkstad och det ska tydligen vara så, det känns lite fel att den slirar så förbaskat, speciellt i uppförsbackar från stillastående. Men det är bara att välja sig smile kul att du är nöjd big_smile
Taxin närmast sig 3700 mil nu och den pinnar på så fint så big_smile

Va bra, då kan man vara lugn!
Är som sagt väldigt nöjd annars! Tycker stereoljudet i L&K är sanslöst bra! Hade en octavia från 2014 innan. Och det är ju en skillnad på natt och dag på egentligen alla fronter!

Cuefa Kungen av dagspendlande.
29 december 2019 · 2 140 Inlägg
#42

Jag kör nästan uteslutande i Eco-läge med frirull, det tar bort väldigt mycket av ryckigheten tycker jag.
Det enda jag egentligen saknar från Octavian är manuell handbroms och paddlarna på ratten. Det sistnämnda kommer åtgärdas så småningom dock...
Min bil har hunnit med 493 mil sedan 2a december, hittills utan större problem mer än att Skoda connect är väldigt struligt.
Och när jag kollade pris på ett spegelglas med avbländning till min Merca W210 kostade det 3100kr och det var 5 år sedan, så 350kr till en GLC låter orimligt, men stämmer det är det ju kanon.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Growe Fri fart för ett fritt folk!
29 december 2019 · 10 064 Inlägg
#43

Mangisen skrev:

Ivel skrev:

Bowhow skrev:
Blev tvungen att regga ett konto när ni skrev om dedär med att den slirar på 2ans växel. Har precis köpt en 2019 Superb och är grymt nöjd med den på alla sätt och vis!
Men blev lite fundersam/orolig igår när jag märkte att den slirade på andra växeln när jag körde iväg. Väldigt knepigt. Är ju tur man har garanti, men hoppas det inte ska vara något som ska behöva bli ett problem senare!

Kan även hålla med om att den är lite gungig i fjädringen. Har dock inte testat sportläget för att få den styvare. Så det får bli ett projekt för morgondagen 😊.

Väldigt bra tråd förövrigt!

På den Passat 2010 jag ägde med dsg använde jag alltid manuellt växelläge i kökörning, just för att slippa slir på lamellerna och det jvl ryckandet vad hastighetsförändring i gångfart.
Annars, underbart sköna lådor när dom växlar som dom ska.

Det är just vid kökörning som dsg lådan är riktigt jobbig, ryckig och ett jäkla växlande och motorbromsande i D-läget, som du säger i det manuella växelläget så funkar det skitbra.
På landsväg 50-100km/h är lådan en fröjd, flera kunder undrar om denär steglös, den är blixtsnabb och mjuk i fart big_smile

så den enda gång man har nytta av en automat så fungerar den som sämst.. det är ironi på högnivå smile 

har kört arbetskamratens passat med 240hk dieseln och dsg helt underbar bil att transportera röven.. ingen vidare körbil dock.. men inte märkt något konstigt med den dsg förutom med start och stopp som fungerar väldigt dåligt. när man får sig en smäll i röven när man trycker ner gasen för en normal start från ett stopljus.. en icke hälsosam start och kopplingsdump.   hade det varit en hyrbil hade jag testat vad som händer om man verkligen trycker ner fullt men inte snällt att döda en arbetskamrats bil.  för så gör jag med min polo när jag åker iväg.  lagom grund gas slirar lite lätt och fullgas och upp med kopplingen och sen en hård växling till 2an.   var 10e gång blir det en pang när man maxar ut motor och växellådsfästena . men så är det 100nm mer än orginal i vrid så säkert derför.   men vid normal körning ska inte grejerna krångla. på en ny bil.

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Cuefa Kungen av dagspendlande.
29 december 2019 · 2 140 Inlägg
#44

Bowhow skrev:

Mangisen skrev:

Bowhow skrev:
Blev tvungen att regga ett konto när ni skrev om dedär med att den slirar på 2ans växel. Har precis köpt en 2019 Superb och är grymt nöjd med den på alla sätt och vis!
Men blev lite fundersam/orolig igår när jag märkte att den slirade på andra växeln när jag körde iväg. Väldigt knepigt. Är ju tur man har garanti, men hoppas det inte ska vara något som ska behöva bli ett problem senare!

Kan även hålla med om att den är lite gungig i fjädringen. Har dock inte testat sportläget för att få den styvare. Så det får bli ett projekt för morgondagen 😊.

Väldigt bra tråd förövrigt!

Jag har pratat med vår verkstad och det ska tydligen vara så, det känns lite fel att den slirar så förbaskat, speciellt i uppförsbackar från stillastående. Men det är bara att välja sig smile kul att du är nöjd big_smile
Taxin närmast sig 3700 mil nu och den pinnar på så fint så big_smile

Va bra, då kan man vara lugn!
Är som sagt väldigt nöjd annars! Tycker stereoljudet i L&K är sanslöst bra! Hade en octavia från 2014 innan. Och det är ju en skillnad på natt och dag på egentligen alla fronter!

Nu har ju jag bara en "vanlig" Style, men Canton ljudsystemet i Superben är HELT annorlunda mot Octavians, ja! Sjukt bra ljud må jag säga, så länge man lyssnar på musik av hög kvalitet smile

Det är en enorm skillnad i allmänhet mellan Octavia och Superb, inte bara utrymmesmässigt utan på så många andra plan också.
De nya LED Matrix strålkastarna är dessutom även de riktigt bra.

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Slim
29 december 2019 · 303 Inlägg
#45

Kikar ibland på att köpa Superb ca 2016-2017 dvs nya och då ser man L&K. Vad ingår i det paketet? Nån hävdade typ fullsmetat, men en annan sa att Canton mm inte ingick. Har ni koll på hur det ser ut.

Köps det en Superb vill jag ha fullsmetad 2.0tdi 4x4 med dsg:)

Myhran
29 december 2019 · 201 Inlägg
#46

L&K betyder att det är bra grundutrustning! Men absolut långt ifrån fullsmetad! Canton ingår som standard i L&K mig veterligen, men sen kan man nog plocka på hur mkt utrustning som helst! Har en -18 L&K med business paket men den har ändå en halv A4 med extrautrustning utöver dessa paket, och min är långt ifrån fullutrustad, men den är välutrustad, med akustikrutor fram, eluppvärmd framruta, Isofix i passagerarstol fram, solskyddsgardin inbyggd i bakdörrar osv bara för att nämna några saker, men skulle inte kalla den fullutrustad! De är försäljarsnack! I min värld är fullutrustad när det inte går att klicka i fler onödiga tillval i specifikationen, däremot har L&K en bra lägstanivå på utrustning,

Med vänlig hälsning,

Slim
29 december 2019 · 303 Inlägg
#47

Myhran skrev:
L&K betyder att det är bra grundutrustning! Men absolut långt ifrån fullsmetad! Canton ingår som standard i L&K mig veterligen, men sen kan man nog plocka på hur mkt utrustning som helst! Har en -18 L&K med business paket men den har ändå en halv A4 med extrautrustning utöver dessa paket, och min är långt ifrån fullutrustad, men den är välutrustad, med akustikrutor fram, eluppvärmd framruta, Isofix i passagerarstol fram, solskyddsgardin inbyggd i bakdörrar osv bara för att nämna några saker, men skulle inte kalla den fullutrustad! De är försäljarsnack! I min värld är fullutrustad när det inte går att klicka i fler onödiga tillval i specifikationen, däremot har L&K en bra lägstanivå på utrustning,

Med vänlig hälsning,

Tack för info!

Det viktigaste för mig är nog skinn, bästa stereon, värmare med fjärr, backkamera, elkrok(eller vad de har org). Sen tillkommer ju saker jag inte fattat att de finns änwink

Oavsett är jag impad av Superben. Mycket bil och rimligt pris...

Håller med om säljarsnack. Värst tycker jag det blir på typ BMW 7 serie eller A8or. Där är det av förklarliga skäl mer eller mindre omöjligt att hitta bilar med full spec... Vissa ”fullutrustade” har inte ens utökat skinn.

Myhran
29 december 2019 · 201 Inlägg
#48

Slim skrev:

Myhran skrev:
L&K betyder att det är bra grundutrustning! Men absolut långt ifrån fullsmetad! Canton ingår som standard i L&K mig veterligen, men sen kan man nog plocka på hur mkt utrustning som helst! Har en -18 L&K med business paket men den har ändå en halv A4 med extrautrustning utöver dessa paket, och min är långt ifrån fullutrustad, men den är välutrustad, med akustikrutor fram, eluppvärmd framruta, Isofix i passagerarstol fram, solskyddsgardin inbyggd i bakdörrar osv bara för att nämna några saker, men skulle inte kalla den fullutrustad! De är försäljarsnack! I min värld är fullutrustad när det inte går att klicka i fler onödiga tillval i specifikationen, däremot har L&K en bra lägstanivå på utrustning,

Med vänlig hälsning,

Tack för info!

Det viktigaste för mig är nog skinn, bästa stereon, värmare med fjärr, backkamera, elkrok(eller vad de har org). Sen tillkommer ju saker jag inte fattat att de finns änwink

Oavsett är jag impad av Superben. Mycket bil och rimligt pris...

Håller med om säljarsnack. Värst tycker jag det blir på typ BMW 7 serie eller A8or. Där är det av förklarliga skäl mer eller mindre omöjligt att hitta bilar med full spec... Vissa ”fullutrustade” har inte ens utökat skinn.

OT.
Skulle säga att du skulle vilja ha en L&K med business paket då det innebär bl.a. skinnstolar med fläkt som är skönt på sommaren, vad som mer exakt ingår kan du speca en ny bil, sen kan det ju ha tillkommit eller dragits bort saker i de olika paketen men man får ju ett hum om vad det finns för finesser,

Annars är det en mkt bra bil och kul att följa denna tråd där det handlar om en bil som får rulla lite mil!
Med vänlig hälsning,

granadadr
29 december 2019 · 6 113 Inlägg
#49

Slim skrev:

Myhran skrev:
L&K betyder att det är bra grundutrustning! Men absolut långt ifrån fullsmetad! Canton ingår som standard i L&K mig veterligen, men sen kan man nog plocka på hur mkt utrustning som helst! Har en -18 L&K med business paket men den har ändå en halv A4 med extrautrustning utöver dessa paket, och min är långt ifrån fullutrustad, men den är välutrustad, med akustikrutor fram, eluppvärmd framruta, Isofix i passagerarstol fram, solskyddsgardin inbyggd i bakdörrar osv bara för att nämna några saker, men skulle inte kalla den fullutrustad! De är försäljarsnack! I min värld är fullutrustad när det inte går att klicka i fler onödiga tillval i specifikationen, däremot har L&K en bra lägstanivå på utrustning,

Med vänlig hälsning,

Tack för info!

Det viktigaste för mig är nog skinn, bästa stereon, värmare med fjärr, backkamera, elkrok(eller vad de har org). Sen tillkommer ju saker jag inte fattat att de finns änwink

Oavsett är jag impad av Superben. Mycket bil och rimligt pris...

Håller med om säljarsnack. Värst tycker jag det blir på typ BMW 7 serie eller A8or. Där är det av förklarliga skäl mer eller mindre omöjligt att hitta bilar med full spec... Vissa ”fullutrustade” har inte ens utökat skinn.

ursäkta att jag lägger mig i men elkrok är det sämsta man kan ha,, pajjar som fn, polaren har en audi där kroken ej fälls ut som den ska,, måste putta till den med foten annars låser den ej,, och likadant tillbaka,, sen vet jag av en bmw där elen lagt av,, nää fasta drag is the shit smile INGET krångel smile hahaha

Myhran
29 december 2019 · 201 Inlägg
#50

granadadr skrev:

Slim skrev:

Myhran skrev:
L&K betyder att det är bra grundutrustning! Men absolut långt ifrån fullsmetad! Canton ingår som standard i L&K mig veterligen, men sen kan man nog plocka på hur mkt utrustning som helst! Har en -18 L&K med business paket men den har ändå en halv A4 med extrautrustning utöver dessa paket, och min är långt ifrån fullutrustad, men den är välutrustad, med akustikrutor fram, eluppvärmd framruta, Isofix i passagerarstol fram, solskyddsgardin inbyggd i bakdörrar osv bara för att nämna några saker, men skulle inte kalla den fullutrustad! De är försäljarsnack! I min värld är fullutrustad när det inte går att klicka i fler onödiga tillval i specifikationen, däremot har L&K en bra lägstanivå på utrustning,

Med vänlig hälsning,

Tack för info!

Det viktigaste för mig är nog skinn, bästa stereon, värmare med fjärr, backkamera, elkrok(eller vad de har org). Sen tillkommer ju saker jag inte fattat att de finns änwink

Oavsett är jag impad av Superben. Mycket bil och rimligt pris...

Håller med om säljarsnack. Värst tycker jag det blir på typ BMW 7 serie eller A8or. Där är det av förklarliga skäl mer eller mindre omöjligt att hitta bilar med full spec... Vissa ”fullutrustade” har inte ens utökat skinn.

ursäkta att jag lägger mig i men elkrok är det sämsta man kan ha,, pajjar som fn, polaren har en audi där kroken ej fälls ut som den ska,, måste putta till den med foten annars låser den ej,, och likadant tillbaka,, sen vet jag av en bmw där elen lagt av,, nää fasta drag is the shit smile INGET krångel smile hahaha

Elkroken på skoda är bara att den släpper när man drar i en vajer, , man måste putta den i låst läge in och ut, och de tror jag de flesta Audi har sådan krok med, dvs man drar i spaken, krocken släpper och kommer fram, sen låser man den manuellt i läge, vissa har elektriskt att den släpper men få har helt elektrisk krok.

Klart att dessa kan kärva ihop men de är klart den bästa lösningen på avtagbar krok!

Klart att de är bättre med fast krok på många vis,
Dock tror jag inte det är fel på kroken på audin, men detta utan att veta vad detta är för Audi!

Med vänlig hälsning,

Slim
29 december 2019 · 303 Inlägg
#51

Finns som sagt lite olika varianter. BMW 5-serie har exvis ofta en helelektrisk krok som kostar typ 25k om den pajar. 3- serien har däremot en likt nämnda ovan där en knapp lossar kroken som sedan faller ner och låses. Upp trycker man själv. Denna kostar ca 8k ny.

Tror de halvautomatiska är en rätt smidig mellanväg. Fast krok ser lite väl trist ut på en ny bil tycker jag:)

L&K med business låter vettigt...

caromania Forummoderator
29 december 2019 · 8 741 Inlägg
#52

Vad är det för dumheter? Kroken på min gamla Accord tar man av och sätter på på 4sekunder. Aldrig krånglat. Låter osedvanligt korkat att driva en dragkrok med elektricitet när man kan använda näven.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
candyweiss
29 december 2019 · 548 Inlägg
#53

caromania skrev:
Vad är det för dumheter? Kroken på min gamla Accord tar man av och sätter på på 4sekunder. Aldrig krånglat. Låter osedvanligt korkat att driva en dragkrok med elektricitet när man kan använda näven.

Jag säger bara elhissar, centrallås, automatlåda, styrservo, elbaklucka mm mm big_smile

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE
caromania Forummoderator
30 december 2019 · 8 741 Inlägg
#54

candyweiss skrev:

caromania skrev:
Vad är det för dumheter? Kroken på min gamla Accord tar man av och sätter på på 4sekunder. Aldrig krånglat. Låter osedvanligt korkat att driva en dragkrok med elektricitet när man kan använda näven.

Jag säger bara elhissar, centrallås, automatlåda, styrservo, elbaklucka mm mm big_smile

Jo förvisso. Har allt det där o lite till. (Iofs är Accorden manuell)
Men skillnaden är ju att en krokjävel sitter under bilen, i allt skitsprut, väder- och vindelände.

Men Skoda kanske även har, likt vissa andra biltillverkare som lämnade hjärnan hemma när de skull konstruera praktiska detaljer, reservdäcket hängande i en korg strax bakom bakaxeln? Mmmm. Rent och fint är det den dagen man står i vägrenen på Riksväg 87 i snöstormen för att byta sitt punkterade däck.

Fast då kanske man bara trycker på en strömbrytare så tvättas hjulet av och glider fram bakom kofångaren? Inkorporerat i korgen kanske det ligger ett par vita handskar och en liten smaskig Fishermans friend i guldask? Kanske uppenbarar sig även en tjeckisk blondin som lovar både det ena och andra när bytet är klart? Om knappen funkar alltså...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Bowhow
30 december 2019 · 8 Inlägg
#55

Cuefa skrev:

Bowhow skrev:

Mangisen skrev:

Jag har pratat med vår verkstad och det ska tydligen vara så, det känns lite fel att den slirar så förbaskat, speciellt i uppförsbackar från stillastående. Men det är bara att välja sig smile kul att du är nöjd big_smile
Taxin närmast sig 3700 mil nu och den pinnar på så fint så big_smile

Va bra, då kan man vara lugn!
Är som sagt väldigt nöjd annars! Tycker stereoljudet i L&K är sanslöst bra! Hade en octavia från 2014 innan. Och det är ju en skillnad på natt och dag på egentligen alla fronter!

Nu har ju jag bara en "vanlig" Style, men Canton ljudsystemet i Superben är HELT annorlunda mot Octavians, ja! Sjukt bra ljud må jag säga, så länge man lyssnar på musik av hög kvalitet smile

Det är en enorm skillnad i allmänhet mellan Octavia och Superb, inte bara utrymmesmässigt utan på så många andra plan också.
De nya LED Matrix strålkastarna är dessutom även de riktigt bra.

Ja i bagaget var det en hel del mer smarta utrymmen att få undan grejer i! I octavian hade jag massa lösliggande i bagaget, men på superben fanns det massa olika fack och skrymslen att få undan allt.

Sen angående utrustning så har jag vad jag tror heter adventure edition på min. Då är det även rattvärme, vilket är satan så skönt!

granadadr
30 december 2019 · 6 113 Inlägg
#56

Bowhow skrev:

Cuefa skrev:

Bowhow skrev:

Va bra, då kan man vara lugn!
Är som sagt väldigt nöjd annars! Tycker stereoljudet i L&K är sanslöst bra! Hade en octavia från 2014 innan. Och det är ju en skillnad på natt och dag på egentligen alla fronter!

Nu har ju jag bara en "vanlig" Style, men Canton ljudsystemet i Superben är HELT annorlunda mot Octavians, ja! Sjukt bra ljud må jag säga, så länge man lyssnar på musik av hög kvalitet smile

Det är en enorm skillnad i allmänhet mellan Octavia och Superb, inte bara utrymmesmässigt utan på så många andra plan också.
De nya LED Matrix strålkastarna är dessutom även de riktigt bra.

Ja i bagaget var det en hel del mer smarta utrymmen att få undan grejer i! I octavian hade jag massa lösliggande i bagaget, men på superben fanns det massa olika fack och skrymslen att få undan allt.

Sen angående utrustning så har jag vad jag tror heter adventure edition på min. Då är det även rattvärme, vilket är satan så skönt!

rattvärme är helt underbart,, har kört enheldel,, mazdas eller om det var subarus sög, hade bara värme  kl 3 och 9 på ratten,, INTE ok, bmw audi och våran ena ford har i hela smile

candyweiss
30 december 2019 · 548 Inlägg
#57

granadadr skrev:

Bowhow skrev:

Cuefa skrev:

Nu har ju jag bara en "vanlig" Style, men Canton ljudsystemet i Superben är HELT annorlunda mot Octavians, ja! Sjukt bra ljud må jag säga, så länge man lyssnar på musik av hög kvalitet smile

Det är en enorm skillnad i allmänhet mellan Octavia och Superb, inte bara utrymmesmässigt utan på så många andra plan också.
De nya LED Matrix strålkastarna är dessutom även de riktigt bra.

Ja i bagaget var det en hel del mer smarta utrymmen att få undan grejer i! I octavian hade jag massa lösliggande i bagaget, men på superben fanns det massa olika fack och skrymslen att få undan allt.

Sen angående utrustning så har jag vad jag tror heter adventure edition på min. Då är det även rattvärme, vilket är satan så skönt!

rattvärme är helt underbart,, har kört enheldel,, mazdas eller om det var subarus sög, hade bara värme  kl 3 och 9 på ratten,, INTE ok, bmw audi och våran ena ford har i hela smile

VW har värme i hela ratten, men vet att Opel har i halva ratten i någon modell.

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE
Cuefa Kungen av dagspendlande.
30 december 2019 · 2 140 Inlägg
#58

Bowhow skrev:

Cuefa skrev:

Bowhow skrev:

Va bra, då kan man vara lugn!
Är som sagt väldigt nöjd annars! Tycker stereoljudet i L&K är sanslöst bra! Hade en octavia från 2014 innan. Och det är ju en skillnad på natt och dag på egentligen alla fronter!

Nu har ju jag bara en "vanlig" Style, men Canton ljudsystemet i Superben är HELT annorlunda mot Octavians, ja! Sjukt bra ljud må jag säga, så länge man lyssnar på musik av hög kvalitet smile

Det är en enorm skillnad i allmänhet mellan Octavia och Superb, inte bara utrymmesmässigt utan på så många andra plan också.
De nya LED Matrix strålkastarna är dessutom även de riktigt bra.

Ja i bagaget var det en hel del mer smarta utrymmen att få undan grejer i! I octavian hade jag massa lösliggande i bagaget, men på superben fanns det massa olika fack och skrymslen att få undan allt.

Sen angående utrustning så har jag vad jag tror heter adventure edition på min. Då är det även rattvärme, vilket är satan så skönt!

Ja, rattvärme är grovt underskattat faktiskt! Min e nog också en adventure edition om jag inte missminner mig.
Kommer inte ihåg vad jag köpt, o jag jobbar för VAG big_smile

Hur som helst är Superb galet mycket bil för pengarna.

Ska bli intressant o se hur det går för trådskaparen och undertecknad, då vi båda lägger många mil på kort tid på våra bilar smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
panda666
30 december 2019 · 3 297 Inlägg
#59

granadadr skrev:

Bowhow skrev:

Cuefa skrev:

Nu har ju jag bara en "vanlig" Style, men Canton ljudsystemet i Superben är HELT annorlunda mot Octavians, ja! Sjukt bra ljud må jag säga, så länge man lyssnar på musik av hög kvalitet smile

Det är en enorm skillnad i allmänhet mellan Octavia och Superb, inte bara utrymmesmässigt utan på så många andra plan också.
De nya LED Matrix strålkastarna är dessutom även de riktigt bra.

Ja i bagaget var det en hel del mer smarta utrymmen att få undan grejer i! I octavian hade jag massa lösliggande i bagaget, men på superben fanns det massa olika fack och skrymslen att få undan allt.

Sen angående utrustning så har jag vad jag tror heter adventure edition på min. Då är det även rattvärme, vilket är satan så skönt!

rattvärme är helt underbart,, har kört enheldel,, mazdas eller om det var subarus sög, hade bara värme  kl 3 och 9 på ratten,, INTE ok, bmw audi och våran ena ford har i hela smile

vet inte om bara min is 300h lexus var trasig men hade rattvärme bara på vissa ställen på ratten som du beskrev typ precis där man brukar hålla in med båda händerna och vissa ställen var ratten hel kall vet inte om den var trasig eller om det ska vara så men enligt flera källor ska det tydligen vara så..varför har man bara inte hela jävla ratten varm vem fan kom på detta...?!?!

Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 december 2019 · 10 064 Inlägg
#60

panda666 skrev:

granadadr skrev:

Bowhow skrev:

Ja i bagaget var det en hel del mer smarta utrymmen att få undan grejer i! I octavian hade jag massa lösliggande i bagaget, men på superben fanns det massa olika fack och skrymslen att få undan allt.

Sen angående utrustning så har jag vad jag tror heter adventure edition på min. Då är det även rattvärme, vilket är satan så skönt!

rattvärme är helt underbart,, har kört enheldel,, mazdas eller om det var subarus sög, hade bara värme  kl 3 och 9 på ratten,, INTE ok, bmw audi och våran ena ford har i hela smile

vet inte om bara min is 300h lexus var trasig men hade rattvärme bara på vissa ställen på ratten som du beskrev typ precis där man brukar hålla in med båda händerna och vissa ställen var ratten hel kall vet inte om den var trasig eller om det ska vara så men enligt flera källor ska det tydligen vara så..varför har man bara inte hela jävla ratten varm vem fan kom på detta...?!?!

frågan är nog snarare vem fan som ens vill ha en varm ratt att hålla i..  riktigt riktigt obehagligt..  samma sak med skinkgrillen..  obegripliga uppfinningar..     redan till en volvo 740 kunde man få elvärme i ratten..  men nästan ingen har det  det är ju en ledtråd att ingen behöver det smile

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Sponsrade tjänster

Snabbt och enkelt,
med 11 miljoner fordon!

  • Fordonsdata
  • Tekniska data
  • Historik
  • Ägare
  • Värdering
  • Skuldkontroll
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang