Masspsykosernas tid

Ypperlig Avstängd
9 oktober 2019 · 30 Inlägg

Som vi alla vet så är det en ny masspsykos som startas, denna gång av en 16-åring med asperger. Vuxna karlar åker till Tyskland och klimatstrejkar och blockerar vägar. Dessa karlar brukar inte hålla på med bilar eller motorer.

De vill stoppa livets goda i form av bilar och förbränningsmotorer som vi på garaget lever för.

Om ni skulle stöta på en sådan karl eller kvinna i er vardag, hur skulle ni hantera denna person?

Skitungen
9 oktober 2019 · 199 Inlägg

Jag hade inte brytt mig om dom.

Senast redigerat av Skitungen (9 oktober 2019)

Xebers76
9 oktober 2019 · 2 250 Inlägg

Kan någon ge mer bakgrundsinfo? Känner inte till detta alls

Bennybira
9 oktober 2019 · 480 Inlägg

Är du på något vis svagt mentalt begåvad? Masspsykosernas tid? N-word please...

"Masspsykoser" har alltid existerat. Skulle snarare säga att det är MINDRE VANLIGT nu. Och därmed ser vi mer av de små grupperingarna nu än förut. Tidigare hade deras åsikter drunknat i enorma folkrörelser / krig.

Religion, nationell identitet långt förbi all rimlig logik (romarriket, nazityskland, italien tidigt 1900tal, turkiet, sovietunionen), flat-earthers, antivaccers och totalt empatilösa vetenskaps-älskare, slaveri, imbördeskrig, hela jävla balkanområdet, nordkorea.

Det finns i all politiks ideologi och i samtliga samhällsklasser.

Att några (väldigt få) till antalet väljer att protestera för något de tror på är så jävla långt ifrån vad jag anser masspsykos.

Holy f**k vad folk gör en stor grej av det (vilket är precis vad en protest vill uppnå)

"jJg håller inte med dig, ha en fortsatt bra dag!" är det ENDA bemötandet du någonsin behöver ge en oliktänkande. Lämna hat och annat piss hemma.

Fiat 127 (1977)
Bennybira
9 oktober 2019 · 480 Inlägg

Sorry för personangreppet.. men snälla sluta vara så förbaskat panik-reaktionära när någon inte tycker som ni. Även om jag tycker att just fordons-utsläppsjakten är lite väl överpumpad.

Fiat 127 (1977)
Mack Forum- och sitemoderator
9 oktober 2019 · 26 114 Inlägg

Eh..tråd låst.

Motivering behövs inte.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang