Blåser varmt på förarsidan och kallt på passagerarsidan!?

volvo990
19 december 2019 · 4 Inlägg

Min sambo har en Vw passat från 2010 och det blåser varmluft på förarsidan och kallt på passagerarsidan nån som har nå tips o trix på ideér på vad som kan vara fel?

Tempgivare är bytt
Både fläktmotorer går
Alla spjäll är hela o fina

Volvo 850 T5 "Silver Klicken" (1995)
Pininfarina406
19 december 2019 · 535 Inlägg

volvo990 skrev:
Min sambo har en Vw passat från 2010 och det blåser varmluft på förarsidan och kallt på passagerarsidan nån som har nå tips o trix på ideér på vad som kan vara fel?

Tempgivare är bytt
Både fläktmotorer går
Alla spjäll är hela o fina

Igensatt värmeelement tex pga att någon har hällt i fel glykol så att det har blivit gelé?
Du kan ju prova att spola ur det men i mitt fall slutade det med att jag bytte till ett nytt. Mvh T.

Peugeot 406 coupé "Pininfarina" (1998)
Myhran
19 december 2019 · 452 Inlägg

Har du prövat grundinställning alla spjäll med dator? Eller finns där några felkoder?

volvo990
19 december 2019 · 4 Inlägg

Pininfarina406 skrev:

volvo990 skrev:
Min sambo har en Vw passat från 2010 och det blåser varmluft på förarsidan och kallt på passagerarsidan nån som har nå tips o trix på ideér på vad som kan vara fel?

Tempgivare är bytt
Både fläktmotorer går
Alla spjäll är hela o fina

Igensatt värmeelement tex pga att någon har hällt i fel glykol så att det har blivit gelé?
Du kan ju prova att spola ur det men i mitt fall slutade det med att jag bytte till ett nytt. Mvh T.

Tack för tipset ska kolla på de, låter faktiskt inte helt omöjligt!

Volvo 850 T5 "Silver Klicken" (1995)
volvo990
19 december 2019 · 4 Inlägg

Myhran skrev:
Har du prövat grundinställning alla spjäll med dator? Eller finns där några felkoder?

Jajjemen och inga felkoder allt ser felfritt ut!

Volvo 850 T5 "Silver Klicken" (1995)
Brådhis * Voff voff *
19 december 2019 · 10 275 Inlägg

Har haft samma problem på en Volvo. En av spjällmotorerna hängde inte med hur mycket man än kalibrerade den. Ny spjällmotor så funkade allt som det skulle.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
volvo990
19 december 2019 · 4 Inlägg

Brådhis skrev:
Har haft samma problem på en Volvo. En av spjällmotorerna hängde inte med hur mycket man än kalibrerade den. Ny spjällmotor så funkade allt som det skulle.

//Brådhis

Tackar för de alla tips uppskattas! ska föröka fixa en annan och prova med!

Volvo 850 T5 "Silver Klicken" (1995)
simlar
20 december 2019 · 5 523 Inlägg

Byt värmepaketet, kylvätskan kommer in på förarsidan och när värmepaketet inte flödar tillräckligt så värms bara förarsidan upp

Fruktansvärt små celler i värmepaketet så med åren stockar värmepaketet igen och detta symptom uppkommer.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
husseman
20 december 2019 · 1 588 Inlägg

Hej. Spola värmepaketet från båda håll med kylarrengöring. Låt verka o spola som fan. Om flödet verkar ok, testa att lufta o fylla på glykol. Funkar ofta.

mvh.Husse Skål

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang