4956
Sök

Blåser varmt på förarsidan och kallt på passagerarsidan!?

4 Inlägg
19 december 2019
Trådstartare
Min sambo har en Vw passat från 2010 och det blåser varmluft på förarsidan och kallt på passagerarsidan nån som har nå tips o trix på ideér på vad som kan vara fel?

Tempgivare är bytt
Både fläktmotorer går
Alla spjäll är hela o fina

600 Inlägg
19 december 2019
volvo990 skrev:
Min sambo har en Vw passat från 2010 och det blåser varmluft på förarsidan och kallt på passagerarsidan nån som har nå tips o trix på ideér på vad som kan vara fel?

Tempgivare är bytt
Både fläktmotorer går

Igensatt värmeelement tex pga att någon har hällt i fel glykol så att det har blivit gelé?
Du kan ju prova att spola ur det men i mitt fall slutade det med att jag bytte till ett nytt. Mvh T.

452 Inlägg
19 december 2019
Har du prövat grundinställning alla spjäll med dator? Eller finns där några felkoder?

4 Inlägg
19 december 2019
Trådstartare
Pininfarina406 skrev:
volvo990 skrev:

Tempgivare är bytt
Både fläktmotorer går

Igensatt värmeelement tex pga att någon har hällt i fel glykol så att det har blivit gelé?
Du kan ju prova att spola ur det men i mitt fall slutade det med att jag bytte till ett nytt. Mvh T.

Tack för tipset ska kolla på de, låter faktiskt inte helt omöjligt!

4 Inlägg
19 december 2019
Trådstartare
Myhran skrev:
Har du prövat grundinställning alla spjäll med dator? Eller finns där några felkoder?

Jajjemen och inga felkoder allt ser felfritt ut!

* Voff voff *
11 117 Inlägg
19 december 2019
Har haft samma problem på en Volvo. En av spjällmotorerna hängde inte med hur mycket man än kalibrerade den. Ny spjällmotor så funkade allt som det skulle.

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

4 Inlägg
19 december 2019
Trådstartare
Brådhis skrev:
Har haft samma problem på en Volvo. En av spjällmotorerna hängde inte med hur mycket man än kalibrerade den. Ny spjällmotor så funkade allt som det skulle.

//Brådhis

Tackar för de alla tips uppskattas! ska föröka fixa en annan och prova med!

5 932 Inlägg
20 december 2019
Byt värmepaketet, kylvätskan kommer in på förarsidan och när värmepaketet inte flödar tillräckligt så värms bara förarsidan upp

Fruktansvärt små celler i värmepaketet så med åren stockar värmepaketet igen och detta symptom uppkommer.

1 780 Inlägg
20 december 2019
Hej. Spola värmepaketet från båda håll med kylarrengöring. Låt verka o spola som fan. Om flödet verkar ok, testa att lufta o fylla på glykol. Funkar ofta.

mvh.Husse Skål

Sök