Volvo 740 Motronic till Jetronic.

Tjocken
31 december 2019 · 26 Inlägg

Tjo, vet att det finns några liknande trådar, men alla svar verkar vara rätt bökiga, och folk ger en massa olika svar.

Jag har en 740tic med Motronic och ET maskin i. Motorn har ägaren innan trimmat tills den rasat, och elsystemet ser ut som något har brunnit.

Därför har jag eventuellt fått tag i en 945 med FK maskin i, och tänkte därav ta både motor och elsystem från den.

Hur bökigt är det med elen? Ser att folk rekommenderar att man tar kablage från 240 osv pga att härvan är "Delad"

Innebär det att i 7/940 så sitter motorhärva ihop med allt annat också? Tex ljus och instrument?

Bilen i fråga är såpass fräsch i kaross att jag inte har planerat något värstingbygge, utan vill i stort sett bara få den körbar och besiktigad då den stått avställt sedan 2012. Alltså är jag inte intresserad utav något EM sprut.

Tack på förhand, och sorry för att jag fyller på listan av liknande trådar! God Jul å gott nytt på er. smile

Putteliten
31 december 2019 · 9 078 Inlägg

Har topp, turbo och allt runt omkring klarat sig? Tänkte om det bara gick att skifta block och flytta över givare å sånt från gamla till det nya?

Tjocken
5 januari 2020 · 26 Inlägg

Putteliten skrev:
Har topp, turbo och allt runt omkring klarat sig? Tänkte om det bara gick att skifta block och flytta över givare å sånt från gamla till det nya?

Asså, motorn som sitter i nu är en utbytes tattarbyggd skrothög jag försökte få ihop till nått vettigt, men oavsett vad jag gör så vill den inte gå riktigt, så har redan bestämt mig för att byta ut både motor och system till LH 2.4.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang