23 januari 2007
Trådstartare
Som rubriken alltså. Köpte en tyskimport glt som gått 13000 mil -95. enligt serviceboken så stämmer miltalen men ja e inte 100% säker. Han sålde den för 23 tusen efter att jag prutat ner den från 28. Han var pengakåt, säkert därför han sålde den så billigt till slut men nu i efterhand blir man nojig att den ska ha gått längre, vågar inte göra en test på volvo haha....
E skraj att bilen ska packa ihop osv..Har inte särskilt mycket pengar så ja hoppas den håller.
men till mina frågor
1 Kamremmen ska bytas, men finns det nån risk att den går åt helvete om man kör utan att byta ett tag efter 12000 mil?
2 Får för mig att det e massa fel på den..kanske e nojjig men ibland vid låga varv vid gaspådrag så låter det som en symaskin eller nåt i motorn...typ som enn moppe på långt avstånd..låter bara en sekund typ sen kan det komma på nästa växel oxå men bara när man gasar lugnt. Nån som har en aning?
3 När jag kör på lite ojämn väg så hörs det som det glappar i bakvagnen nånstans, måste ju vara nåt med upphängningen. Störigt som fan iaf. Nån som vet om det är ett vanligt fel på 850? Och isf vad e d?
Tack på förhand!!
En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.