Signalhorn/knapp Volvo 945

Kiaceed91
17 april 2020 · 4 Inlägg

Hej,

Jag köpte en volvo 945 ifjol som visade sig ha en defekt tuta. Efter lite felsökning märkte jag att kablarna till båda signalhornen hade rostat sönder. Testat hålla de längre kablarna som tidigare gått till det större signalhornet mot kopplingarna och då tjuter dom hela tiden. Det känns skumt när man trycker på knapparna som sitter på ratten så jag undrar om det kan ha något med det att göra. Bifogar bilder
. Skulle vara väldigt tacksam för svar då jag inte själv har någon erfarenhet av hur de ska kännas eller se ut.

https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234335/234335-c4d9ef5a0350da555fc207ef4af9417d.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234335/234335-8087fff59a3f0a0e3b60ad24b808a138.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/235/234335/234335-86f08ee755a9ab82df8d524086d1804e.jpg

Kiaceed91
19 april 2020 · 4 Inlägg

Ingen?

JoelE
19 april 2020 · 14 Inlägg

kanske inte mycket till hjälp men ska du bara överleva besiktningen? I såfall skulle jag dra nya kablar till kupen med en fjädrande knapp. har fungerat för mig i besiktningen iallafall

jaka54
19 april 2020 · 5 719 Inlägg

Hej!
??? Fattar jag dig rätt att den gula och den blå sladden ska gå till tutan? Och när du kopplar in sladdarna där så tutar det hela tiden oavsett om du trycker på rattkransen eller ej??!

DanielDart
21 april 2020 · 170 Inlägg

Du har ström till tutan hela tiden. Rattknappen jordar. Jag hade själv problem på två bilar då jorden inte riktigt orkade med belastningen (dålig och ful sladd)då en tuta tar en hel del ström.
Monterade en ny plus till tutan och körde ett relä där jag använde tutknappens jordning
och då fungerade det bra då belastningen inte ligger på tutsladden utan på reläets jordning.
Har både dubbla tutor samt ett båthorn på detta nu och det funkar bra smile

Dodge Dart "V8 Turbo Faludarten" (1969)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang