Bilträffar eller inte i sommar? Åsikter och reflektioner önskas.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 april 2020 · 14 047 Inlägg

Ja, i sommar vet vi ju inte hur det blir med alla bilträffar. Normalt sett så kommer det ju väldigt många människor varje gång det är en träff. Jag kan gissa lite på hur det ser ut på de träffar jag brukar besöka.

Westerqvarn, Kolbäck: Gissar på mellan 300 och 1000 personer.
Persåker, Åkers Styckebruk: Kanske mellan 50 och 200 beroende på vädret.
Vilsta, Eskilstuna: En fin dag så kan det nog komma uppemot 500 personer.
Västerås Summer Meet: Säkerligen >10000 personer.

Har ni några funderingar på sommarens träffar?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
torsen
18 april 2020 · 7 236 Inlägg

Tänker nog besöka Persåker nu i sommar på onsdagsträffarna och FFFF(Fest För Franska Fordon) i Taxinge 10 maj samt LR-träffen i Borgafjäll skiftet juli/augusti.
Kanske även hamnträffarna i Nyköping, om de inte är inställda.
SCK-träffen i juni inställd.
Hoppas inte SOT blir inställt i år. Förra året inställt i "Sverige/Svealand" p g a torkan.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 april 2020 · 14 047 Inlägg

Var i kontakt med Klas Brink, general för Västerås Summer Meet och han sa att vi kör på tills det sägs något annat!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
caromania Forummoderator
20 april 2020 · 9 296 Inlägg

British Motor Meet är inställt, var planerat till början av augusti.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 april 2020 · 14 047 Inlägg

Westerqvarn: Det är 12 dagar tills dom kör igång. Klarar dom verkligen av det? Ingen info på deras hemsida.
Persåker: Ska börja 3 juni. Ingen info om några datum för i år så Farbror Jöran ligger nog lågt tills vidare.
Vilsta: Ska börja 4 juni. Det står bara att dom ska ha bilträffar juni, juli och augusti.
Västerås Summer Meet: 2-4 juli. Klas Brink har gått ut med info att han återkommer när han vet mer.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (29 april 2020)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
torsen
29 april 2020 · 7 236 Inlägg

Vettemannen skrev:
Westerqvarn: Det är 12 dagar tills dom kör igång. Klarar dom verkligen av det? Ingen info på deras hemsida.
Persåker: Ska börja 3 juni. Ingen info om några datum för i år så Farbror Jöran ligger nog lågt tills vidare.
Vilsta: Ska börja 4 juni. Det står bara att dom ska ha bilträffar juni, juli och augusti.
Västerås Summer Meet: 2-4 juli. Klas Brink har gått ut med info att han återkommer när han vet mer.

/Benny

Kan inte heller hitta nån info om onsdagsträffarna hos Persåker?
Men det är ju drygt 1 månad till första onsdagen i juni så...……?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 maj 2020 · 14 047 Inlägg

Vettemannen skrev:
Westerqvarn: Det är 12 dagar tills dom kör igång. Klarar dom verkligen av det? Ingen info på deras hemsida.
Persåker: Ska börja 3 juni. Ingen info om några datum för i år så Farbror Jöran ligger nog lågt tills vidare.
Vilsta: Ska börja 4 juni. Det står bara att dom ska ha bilträffar juni, juli och augusti.
Västerås Summer Meet: 2-4 juli. Klas Brink har gått ut med info att han återkommer när han vet mer.

/Benny

Westerqvarn ställer in premiären idag den 11 maj. Resten vet jag inte.
Power Big Meet i Lidköping 2-4 juli är INSTÄLLT i år meddelade Kjelle Power.
Summer Meet i Västerås 2-4 juli vet jag inget om ännu.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Ainok
11 maj 2020 · 439 Inlägg

Jag tycker att vi ska respektera folkhälsomyndighetens rekommendationer.
Framförallt respektera vårdpersonalen. Försöka platta ut kurvan lite så att dom konstant har en hanterbar nivå.

Jag har helt lagt ner planer på bilträffar i sommar, och bygger lite extra till nästa sommar smile
Bilarna kan vänta smile

Senast redigerat av Ainok (11 maj 2020)

Volvo 945 GL "Veemern" (1991)
jaka54
11 maj 2020 · 5 729 Inlägg

Hej!
Hur blir det med Custom Bike Show i Norrtälje?
-Såg precis att den är Inställd!

Senast redigerat av jaka54 (11 maj 2020)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
11 maj 2020 · 14 047 Inlägg

Ainok skrev:
Jag tycker att vi ska respektera folkhälsomyndighetens rekommendationer.
Framförallt respektera vårdpersonalen. Försöka platta ut kurvan lite så att dom konstant har en hanterbar nivå.

Jag har helt lagt ner planer på bilträffar i sommar, och bygger lite extra till nästa sommar smile
Bilarna kan vänta smile

Du har helt rätt! Jag inriktar mig nog på nästa år. Var nyss ute på en längre tur. Så får man nog hålla på i år. Man vill ju inte missa V8-ljudet bara för att Coronan är här.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
mb_pucken
11 maj 2020 · 5 087 Inlägg

Nu har jag ingen bil att åka på träffar med men brukar åka runt på en och annan träff/cruising på sommaren. Kommer dock hålla mig borta från dessa evenemang och speciellt spontana träffar och cruisingar för att inte ge arrangörerna av dom anordnade problem i framtiden.
Har läst en del diskussioner om just detta.
Själv tar jag husvagnen och åker och fiskar :-) hur långt bort beror på rekommenderationer m.m :-)

Senast redigerat av mb_pucken (11 maj 2020)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
torsen
11 maj 2020 · 7 236 Inlägg

torsen skrev:
Tänker nog besöka Persåker nu i sommar på onsdagsträffarna och FFFF(Fest För Franska Fordon) i Taxinge 10 maj samt LR-träffen i Borgafjäll skiftet juli/augusti.
Kanske även hamnträffarna i Nyköping, om de inte är inställda.
SCK-träffen i juni inställd.
Hoppas inte SOT blir inställt i år. Förra året inställt i "Sverige/Svealand" p g a torkan.

Bidde ingen FFFF i Taxinge i går, snyft.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 maj 2020 · 14 047 Inlägg

Westerqvarn: Ställer in tills vidare
Persåker: Ska börja 3 juni. Ingen info om några datum för i år så Farbror Jöran ligger nog lågt tills vidare.
Vilsta: Ska börja 4 juni. Det står bara att dom ska ha bilträffar juni, juli och augusti.
Västerås Summer Meet: 2-4 juli. Klas Brink har gått ut med info att han återkommer när han vet mer. Kanske i augusti.
Power Big Meet 2-4 juli: Inställt

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (13 maj 2020)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
torsen
13 maj 2020 · 7 236 Inlägg

Fick besked från SLRK att årsmötet/5-dagarsträffen i Borgafjäll är inställd.
Synd, men jag förstår.
Annars nästgårds från sommarvistet.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 maj 2020 · 14 047 Inlägg

Westerqvarn: Ställer in tills vidare
Persåker: Inställt
Vilsta: Ska börja 4 juni. Det står bara att dom ska ha bilträffar juni, juli och augusti.
Västerås Summer Meet: 2-4 juli. Klas Brink har gått ut med info att han återkommer när han vet mer. Kanske i augusti.
Power Big Meet 2-4 juli: Inställt
Nyköping: Hamnträffarna är inställda tills vidare.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (13 maj 2020)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 maj 2020 · 14 047 Inlägg

Westerqvarn: Ställer in tills vidare
Persåker: Inställt
Vilsta: Ska börja 4 juni. Det står bara att dom ska ha bilträffar juni, juli och augusti.
Västerås Summer Meet: Kommer att genomföras 13-15 augusti under förutsättning att FHM och regeringen ger grönt ljus och har lättat på restriktionerna tills dess. Samtidigt uppmanar arrangören alla att respektera  de regler som gäller och INTE genomföra nån spontancruising i Västerås 2-4 juli!!!!
Power Big Meet 2-4 juli: Inställt
Nyköping: Hamnträffarna är inställda tills vidare.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 maj 2020 · 13 742 Inlägg

är det mer än 50personer som samlas så är det förbjudet och lär stoppas av polisen omgående även om man bara sitter i bilarna och glor...    jag gissar på att man helt enkelt får vänta och gilla läget..  för så farligt är det ju inte..  fixa sånt där ni skjutit flera år framför er..   tex lacka om bilen..  renovera motorn eller nått sånt skoj.   utmärkt i kombo med att man är permiterad eller uppsagd smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
eastereverybodybay
16 maj 2020 · 365 Inlägg

Growe skrev:
är det mer än 50personer som samlas så är det förbjudet och lär stoppas av polisen omgående även om man bara sitter i bilarna och glor...

Att samla 3000 personer samtidigt inne på Gekås varuhus i Ullared är tydligen okej, men om några hundra personer samlas utomhus på ett stort fält eller parkering för att titta på varandras bilar så är det ajabaja. roll

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om alla dessa konstiga regler.  neutral

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 maj 2020 · 14 047 Inlägg

eastereverybodybay skrev:

Growe skrev:
är det mer än 50personer som samlas så är det förbjudet och lär stoppas av polisen omgående även om man bara sitter i bilarna och glor...

Att samla 3000 personer samtidigt inne på Gekås varuhus i Ullared är tydligen okej, men om några hundra personer samlas utomhus på ett stort fält eller parkering för att titta på varandras bilar så är det ajabaja. roll

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om alla dessa konstiga regler.  neutral

Det frågar jag mig också, ingen konsekvens.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
16 maj 2020 · 13 742 Inlägg

eastereverybodybay skrev:

Growe skrev:
är det mer än 50personer som samlas så är det förbjudet och lär stoppas av polisen omgående även om man bara sitter i bilarna och glor...

Att samla 3000 personer samtidigt inne på Gekås varuhus i Ullared är tydligen okej, men om några hundra personer samlas utomhus på ett stort fält eller parkering för att titta på varandras bilar så är det ajabaja. roll

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om alla dessa konstiga regler.  neutral

det är skillnad..   vet att det låter märkligt men regler är regler oavsätt om dom är korkade eller ej smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang