Motorlampan lyser efter service

Hjalplos
24 april 2020 · 3 Inlägg

Hej och hjälp!
Motorlampan på min Saab 9-5 lyser, 2 dagar efter servicen på bilverkstad. Den lyste inte innan utan lämnade in den för att man då och då ska serva.
De har bytt oljefilter, bromsbelägg bl.a och lite till. Bilen kördes raka vägen från verkstaden hem och har sedan stått, imorse lyste lampan.

Har inte varit med om detta tidigare. Tacksam för råd! Verkstaden säger att detta inte har ngt samband med nyligen gjorda service och att jag kan fortsätta köra. Jag kunde också svänga förbi.
Vågar jag ens köra bilen?

Tobzter
24 april 2020 · 3 145 Inlägg

Bara köra lugnt till verkstaden så dom får läsa ut felkoderna,
Har dom hållit på något med motorn Tex bytt tändstift, så kanske någon vakuum slang gått sönder eller dylikt, när dom har hållit på,
Men något kan självklart ha gått sönder efter servicen,

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Hjalplos
24 april 2020 · 3 Inlägg

Tack för svar Tobzter!

Har inte kört med den efter servicen, annat än hem, så tänkte att det hade ett samband.
Tar mod till mig och kör iväg, rädd att bilen ska stanna på vägen.

Meaganeowner
24 april 2020 · 2 250 Inlägg

Kör inte om lampan lyser röd!

Mew
24 april 2020 · 2 160 Inlägg

Men gul lampa lyser för minsta "struntfel", betyder absolut inte att bilen ska stanna på vägen eller liknande. Det betyder bara att det finns någonting som systemet känner av är fel. Kan vara både större och mindre grejer, det talar felkoderna om sen. smile

Hjalplos
26 april 2020 · 3 Inlägg

Hej!
Tack för era svar! Det var en liten slang som gått sönder ( vakum?). Byttes på nån minut och sen slocknade lampan. Körde glad hem men nästa gång bilen skulle köras lyste det igen :-(
Hoppas det inte är ngt allvarligt. Ska kontakta verkstaden igen.

Tobzter
26 april 2020 · 3 145 Inlägg

Be dom bytta alla slangar som har med vakummet att göra 3-4st slangar

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang