6530
Sök

Vad gör ett skyddsombud??

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Hej!
Har en fråga, vad gör ett skyddsombud på ett företag?
Blev tillfrågad idag på jobbet om jag ville vara skyddsombud då de tycker jag passar in som person som det.. :S

Men det är inte lätt att tacka ja till nåt sånt om man inte ens vet va de gör.

Så om någon kan ge mig ett svar på vad sådana gör så blir mitt beslut mycke lättare att fatta.. big_smile

Mvh DJ AGGWA big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Smålänning
7 887 Inlägg
24 januari 2007
Skyddsombudet har till uppgift att föreslå förbättringar i arbetsmiljön, och ta emot klagomål angående arbetsmiljön från de anställda och framföra dom till chefen på företaget. Skall även följa med på skyddsronder och se till att eventuella brister som facket hittar blir åtgärdade genom att "tjata" på chefen eller den ansvarige.

Du behåller oftast jobbet du redan har samtidigt som du är skyddsombud.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
24 januari 2007
En som ansvarar för att man anmäler brister på sin arbetsplats så dom åtgärdas innan någon gör sig illa men på vissa ställen e skyds ombud ej så poppis för dom sinkar jobbet å kostar uppdragsgivaren pengar .... eventuelt så kan skydsombudet stoppa produktionen om vederbörande skulle ej få gehör för sina påpekningar om han i slut endan har rätt att vända sig till miljöskyddsombudett på det regionala området ......

//Wolfy ...

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

2 933 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
Okey, lite hjälp på traven.. ta gärna emot mer svar me.! all info uppskattas.! big_smile

2 933 Inlägg
24 januari 2007
Trådstartare
hihi.. nån mer som kan.? ^^  big_smile

Sök