Insugskammen (VW Passat 2012)

tobiasberglunddd
7 juni 2020 · 4 Inlägg

Hej. Är det någon som kan hjälpa mig hur insugskammen skall sitta på VW Passat 2012? Finner ingen märkning... tack på förhand.

Myhran
7 juni 2020 · 452 Inlägg

Vad är det för motor kanske skulle underlätta en hel del,
Är det en 2.0tdi är det ett verktyg som håller kammarna på plats när man lägger fast hela överfallet,

https://youtu.be/mkq63BZFkIo

Med vänlig hälsning,

Senast redigerat av Myhran (7 juni 2020)

tobiasberglunddd
7 juni 2020 · 4 Inlägg

Hejsan, är en 2.0 TDI Automat. Axlarna sitter på plats men jag vet ej hur just insugskammen skall sitta då jag inte hittar något märke på denne. Avgaskammen kan man tydligen inte sätta ”fel” för den låses fast så den var lätt att placera. Just insugskammen jag är orolig över.

Mvh

Senast redigerat av tobiasberglunddd (7 juni 2020)

Myhran
7 juni 2020 · 452 Inlägg

tobiasberglunddd skrev:
Hejsan, är en 2.0 TDI Automat. Axlarna sitter på plats men jag vet ej hur just insugskammen skall sitta då jag inte hittar något märke på denne. Avgaskammen kan man tydligen inte sätta ”fel” för den låses fast så den var lätt att placera. Just insugskammen jag är orolig över.

Mvh

Om du kollar videon jag skickade så tror jag du hittar hur kammarna skall ligga på plats,
Men du kanske har en annan konstruktion på motor?


Med vänlig hälsning,

tobiasberglunddd
7 juni 2020 · 4 Inlägg

Myhran skrev:

tobiasberglunddd skrev:
Hejsan, är en 2.0 TDI Automat. Axlarna sitter på plats men jag vet ej hur just insugskammen skall sitta då jag inte hittar något märke på denne. Avgaskammen kan man tydligen inte sätta ”fel” för den låses fast så den var lätt att placera. Just insugskammen jag är orolig över.

Mvh

Om du kollar videon jag skickade så tror jag du hittar hur kammarna skall ligga på plats,
Men du kanske har en annan konstruktion på motor?


Med vänlig hälsning,

Tack, det löste sig.

Mvh

simlar
7 juni 2020 · 5 525 Inlägg

Har du låst avgaskammen så kan inte insugskammen röra sig på 2.0tdi.
Insugskammen är direkt kopplad med ett snedskuret drev mot avgaskammens baksida.

Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
tobiasberglunddd
7 juni 2020 · 4 Inlägg

simlar skrev:
Har du låst avgaskammen så kan inte insugskammen röra sig på 2.0tdi.
Insugskammen är direkt kopplad med ett snedskuret drev mot avgaskammens baksida.

Japp. Blev å se ut så här nu. Är ganska okunnig så därför jag frågar. Har kollat mycket youtube/google och frågat kunniga vänner/förälder men ville också prova forumet.

Såhär ser det ut nu jag jag satte dit insugskammen.

https://i.imgur.com/sE9NWEb.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang