Fläktarna drar duktigt med ström(speciellt vid startögonblicket), men inte så att dom tömmer ett batteri på några minuter. Då är det något som är fel. Allvarligt fel.
Fläkten har som sagt 2 hastigheter. På 85x70 finns det även möjlighet att få fläkten i en 3e hastighet, men den användes aldrig i produktion.
Hastigheten bestäms av vilken ingång som är spänningssatt, där ena är lågfart och den andra högfart. (Den oanvända 3e hastigheten uppnås genom att spänningssätta båda ingångarna)
I praktiken så används nästan aldrig högfarten, då krävs det enorm belastning på bilen, AC igång, osv osv.
På 85x70 är fläkten mjukvarustyrd, styrsignalerna till reläet kommer direkt från styrboxen utan omvägar. Reläet är ett dubbelrelä för dom 2 hastigheterna.
Fläkten i sig är f.ö. samma på 85x70 som 900-serien.