Volvo 745 Regina problem

Maduce
3 augusti 2020 · 43 Inlägg

Har ett problem med Volvo 745 1991 Regina. Den startar och går bra i ca 20 km sen tvär dör den, sen efter det är den svår startad och okörbar ett tag efter. När den sen är kall igen börjar samma procedur om igen. (När bilen väl går går den bra, som den ska iallafall)

Den får Soppa.
Har kollat efter vakuum läckage.

Vad kan de vara?
Mvh Filip!

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
simlar
3 augusti 2020 · 5 508 Inlägg

Låter som vevaxelgivaren.
När dom är dåliga brukar dom fungera till dom blir varm och ger då inte längre någon signal.
Koppla ur givaren, Ohm-mät mellan stift 1 och stift 2 på givaren.
Borde då vara ca 180ohm
Varmkör sen motorn och mät motståndet igen efter motorn stannat, ska då fortfarande vara ca 180ohm om givaren är hel.

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
jaka54
3 augusti 2020 · 5 656 Inlägg

Hej!
Motorn lägger allstå av när den blir varm!?

Pontiac_firebird72
4 augusti 2020 · 1 158 Inlägg

Har haft det problemet på min gammla det var tändspolen som inte ville vara med när den blev varm. Gick ca 2 mil sen stendöd. Eller misstände. Mm.

Den som säger att en orgasm är det skönaste som finns har nog aldrig varit riktigt skitnödig.
Pontiac Firebird "Eldfågeln" (1972)
Volvo V70n "Ocean race" (2006)
Chevrolet Impala "Impala 65 wagon" (1965)
Maduce
5 augusti 2020 · 43 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Motorn lägger allstå av när den blir varm!?

Aa precis.
När den väl startar igen går det köra ett par 100m sen dör den igen.

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Maduce
5 augusti 2020 · 43 Inlägg

Pontiac_firebird72 skrev:
Har haft det problemet på min gammla det var tändspolen som inte ville vara med när den blev varm. Gick ca 2 mil sen stendöd. Eller misstände. Mm.

Tack för svar! har lite att testa i garaget då!

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Maduce
5 augusti 2020 · 43 Inlägg

simlar skrev:
Låter som vevaxelgivaren.
När dom är dåliga brukar dom fungera till dom blir varm och ger då inte längre någon signal.
Koppla ur givaren, Ohm-mät mellan stift 1 och stift 2 på givaren.
Borde då vara ca 180ohm
Varmkör sen motorn och mät motståndet igen efter motorn stannat, ska då fortfarande vara ca 180ohm om givaren är hel.

Blir att testa det till helgen! Tack för svar!

Volvo 744 16V Turbo X "Slaghöken" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang