Köpråd - billig och pålitlig bil

ipren4
5 oktober 2020 · 17 Inlägg

Jag vill bara inflika med att Kia Rio är också en riktigt rolig, lättkörd och billig bil att äga och köra. Är inte bekant med dem som automat tyvärr, men de existerar kanske smile
Bara går och går, bra pendelbil i litet skal. Men jag skulle se till att hitta en med fin historik, kolla på car.info eller biluppgifter.se om du hittar nån till salu. Kolla även så att kamremmen är bytt i tid smile

johanbrolin
5 oktober 2020 · 108 Inlägg

Zet64 skrev:
Hej!
När min dotter tog  körkort ville hon ha egen bil.
hon ville ha en Clio och jag var inte så posetiv till det valet av bíl. Men det blev en Clio 1,2  2010 med 15000mil på mätaren priset blev 26000 kr, en riktigt fin liten bil och rolig att köra lite som gokart , lite plastig men man sitter bra fast jag är 185 cm. billig skatt o försäkring och under halvlitern milen. Så jag får nog säga att jag har blivit lite mer posetiv till Clion. Så hittar du en fin kan Clion vara en bra bil

Min förstabil var en Clio 1,2 00:a. Inhandlades för 2500kr, Stor service och nya (kines) däck landade på 3000kr ca. Underbar bil, den mest pålitliga jag ägt iallafall. Ångrar att jag sålde den, men men. De kanske blir en till snart tongue

Stora fötter - Stora skor
spillolja
5 oktober 2020 · 4 025 Inlägg

Zet64 skrev:
Hej!
När min dotter tog  körkort ville hon ha egen bil.
hon ville ha en Clio och jag var inte så posetiv till det valet av bíl. Men det blev en Clio 1,2  2010 med 15000mil på mätaren priset blev 26000 kr, en riktigt fin liten bil och rolig att köra lite som gokart , lite plastig men man sitter bra fast jag är 185 cm. billig skatt o försäkring och under halvlitern milen. Så jag får nog säga att jag har blivit lite mer posetiv till Clion. Så hittar du en fin kan Clion vara en bra bil

En så klok dotter ni har som gjorde detta förnuftiga val

smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
5 oktober 2020 · 17 483 Inlägg

En Clio från 2010 är nog inget dumt val. Det finns en orsak till att det finns många i trafik. Några kollegor har sådana och de fungerar. Min fru hade en från 2006 när vi träffades. Den såldes och byttes ut till en mindre bra bil med automatlåda. Från Tyskland... Den krånglade friskt.

Bra köp hoppas jag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang