"Check Hybrid System"

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
1 november 2020 · 17 483 Inlägg

Har en Prius -13. Satte i en eftermarknadsstereo som dock är gjord för bilen för 1 månad sedan. Den ville inte alltid vara med. Glapp/svart skärm. Rev ner mittkonsolen igen och lyfte ur den. Det var nog en multikontakt som inte hade klickat i ordentligt. Nöjd som en gnu slog jag på tändningen och visst fungerade stereon/navigationen. Det var inte alla kontakter till bilen kopplade. Växelväljare osv...

Givetvis tändes motorlampan och meddelandet "Check Hybrid System" dök upp.

Satte tillbaka alla paneler och startade bilen. Den var riktigt sur... Motorlampa lös. ABS/ESP lampan lös. I displayen rullade felmeddelanden upp. Okej... Tog av minuspolen från batteriet i 20 minuter. Bilen är ok sen.

Men jag blev trött en stund. Inget fel numera men glöm inte ta loss minuspolen på en modern bil...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Presidento Of World
1 november 2020 · 3 329 Inlägg

Gjort det där med. Man ska trycka på startknappen typ 10 gånger sen blir den normal. Man vart lite skitnödig en stund och tänkte dyrt...

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Brådhis * Voff voff *
1 november 2020 · 10 280 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Inget fel numera men glöm inte ta loss minuspolen på en modern bil...

Eller se till att äga en felkodsläsare. Så gör jag på min Volvo. Har ju hundbur i så man orkar ju inte demontera den bara för att ta minuspolen. Så bilen får spruta felkoder bäst den vill och så raderar jag dom när jag är klar... wink

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang