Strypa hastighet Volvo s80 med Kess V2

Sven_karlsson
18 november 2020 · 15 Inlägg

Tjenare, någon som vet om man kan strypa hastighet på en Volvo s80 med en Kess V2?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2020 · 17 478 Inlägg

Ja, det ska gå. Problemet är -för jag antar att den ska reggas som A-traktor- att den aldrig kommer att gå igenom besiktningen. Intyg saknas.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Sven_karlsson
18 november 2020 · 15 Inlägg

Hybrid_ skrev:
Ja, det ska gå. Problemet är -för jag antar att den ska reggas som A-traktor- att den aldrig kommer att gå igenom besiktningen. Intyg saknas.

Aha, så då borde jag typ strypa den hos bsr eller köra med h-regg?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2020 · 17 478 Inlägg

Sven_karlsson skrev:

Hybrid_ skrev:
Ja, det ska gå. Problemet är -för jag antar att den ska reggas som A-traktor- att den aldrig kommer att gå igenom besiktningen. Intyg saknas.

Aha, så då borde jag typ strypa den hos bsr eller köra med h-regg?

BSR har väl den enklaste lösningen, köp en enhet med rätt programvara i och in denna i bilen. Detta genererar en kod som skickas in till Bsr och de utfärdar intyget eftersom bilen inte går att låsa upp igen utan deras inblandning.

EDIT: Glöm inte att bilen måste ha dragkrok monterad!

Senast redigerat av Hybrid_ (18 november 2020)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Brådhis * Voff voff *
18 november 2020 · 10 279 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Sven_karlsson skrev:

Hybrid_ skrev:
Ja, det ska gå. Problemet är -för jag antar att den ska reggas som A-traktor- att den aldrig kommer att gå igenom besiktningen. Intyg saknas.

Aha, så då borde jag typ strypa den hos bsr eller köra med h-regg?

BSR har väl den enklaste lösningen, köp en enhet med rätt programvara i och in denna i bilen. Detta genererar en kod som skickas in till Bsr och de utfärdar intyget eftersom bilen inte går att låsa upp igen utan deras inblandning.

EDIT: Glöm inte att bilen måste ha dragkrok monterad!

Och för sakens skull kan nämnas att det även finns andra, billigare(!), aktörer som är minst lika bra. smile

www.svenskmotoroptimering.se
(EDIT: Som jag köpt trim av tidigare och som har mycket bra kundservice)

Senast redigerat av Brådhis (18 november 2020)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 november 2020 · 17 478 Inlägg

Brådhis skrev:

Hybrid_ skrev:

Sven_karlsson skrev:

Aha, så då borde jag typ strypa den hos bsr eller köra med h-regg?

BSR har väl den enklaste lösningen, köp en enhet med rätt programvara i och in denna i bilen. Detta genererar en kod som skickas in till Bsr och de utfärdar intyget eftersom bilen inte går att låsa upp igen utan deras inblandning.

EDIT: Glöm inte att bilen måste ha dragkrok monterad!

Och för sakens skull kan nämnas att det även finns andra, billigare(!), aktörer som är minst lika bra. smile

www.svenskmotoroptimering.se

Jösses! Bsr tog bra betalt! Ja, det finns hur många andra som helst.
En annan:
https://www.lohelectronics.se/bilelektr … -kora-i-30

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Sven_karlsson
18 november 2020 · 15 Inlägg

Tack för alla svar! Tror det blir att kolla med svensk motoroptimering

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang