3304
Sök

Byta kaross på VOLVO valp

361 Inlägg
28 januari 2007
Trådstartare
Tjennare. Jag har tänkt att köpa en volvo valp. Sen har jag planerat att byta kaross på den för dan gammla är så rostig och i ett dåligt skick. Det skall tydligen inte va så svårt att byta kaross efter som all EL sitter i karossen osv. Men hur blir det med papprerna på bilen om man byter kaross model från brandbilskaross till en dubbelhyttad kaross. Går det att besiktiga då eller behöver jag papperna på den nya karossen eller hur blir det med ram nummer osv.

Reparatör
630 Inlägg
28 januari 2007
EOzIPped skrev:
Tjennare. Jag har tänkt att köpa en volvo valp. Sen har jag planerat att byta kaross på den för dan gammla är så rostig och i ett dåligt skick. Det skall tydligen inte va så svårt att byta kaross efter som all EL sitter i karossen osv. Men hur blir det med papprerna på bilen om man byter kaross model från brandbilskaross till en dubbelhyttad kaross. Går det att besiktiga då eller behöver jag papperna på den nya karossen eller hur blir det med ram nummer osv.

ramen som bestämmer identiteten på din bil . Gör ett byte och säg inget te bilbrovningen så e det lugnt sen . Jag hade en Volvo Sugga som det va bytt kaross till en volvo 140 cab och chvrolet v8 med automat och ombyggt till spiralfjädring .. den va fortafarande årsmodell 1954 men allt stog i pappren . Men ett byte från en rostig kaross till en frisk ska du inte behöva bråka med . Grundbilen e ju den samma . DVS ram å motor

Sök