Volvo V70 2010 Fläktfel

rosen75
26 december 2020 · 2 Inlägg

Fläkten lade av, och går inte på nån inställning.
Reagerat länge på att den inte blåser riktig varmluft. Lämnade in på verkstad den 23/12 då dom bytte kamrem, vattenpump, multirem samt generator rem. Dagen efter funkade helt plötsligt inte fläkten.
Kan en trasig dieselvärmare ha med saken att göra? Nån som har några idéer som är duktig på Volvo?

Mack Forum- och sitemoderator
30 december 2020 · 26 136 Inlägg

Flyttade tråden till ett lite lämpligare forum..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Brådhis * Voff voff *
30 december 2020 · 10 276 Inlägg

rosen75 skrev:
Fläkten lade av, och går inte på nån inställning.
Reagerat länge på att den inte blåser riktig varmluft. Lämnade in på verkstad den 23/12 då dom bytte kamrem, vattenpump, multirem samt generator rem. Dagen efter funkade helt plötsligt inte fläkten.
Kan en trasig dieselvärmare ha med saken att göra? Nån som har några idéer som är duktig på Volvo?

Inget direkt ovanligt fel med trasig fläkt på en V70 II tyvärr. Där handlar det sannolikt om att byta ut den helt enkelt. Har den gnisslat/kvittrat på vissa varvtal och har bilen gått 25000 mil eller mer?

Att det inte blåser så varm luft kan ha med trasig dieselvärmare att göra eftersom motorn då går kallt och inte lämnar så mycket spillvärme.

Vad är det för motor i den? Finns ju några olika dieslar... smile

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
rosen75
30 december 2020 · 2 Inlägg

Tack för svar. 2.4 Diesel
Ja motorvärmaren har inte funkat. Min gubbe fick igång på fläkten efter lite pill o rengöring men dagen efter lade den av igen..Så jag antar att den bara är o byta ut..nej den har inte låtit konstigt alls. gått 33.000.

Senast redigerat av rosen75 (30 december 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang