4586
Sök

Elfel på släpet / bilen.

1 Inlägg
27 december 2020
Trådstartare
Har stött på ett störigt problem.  Släpets backljus lyser ( konstant, ej i takt med blinkers) när jag har på blinkers åt något håll.

Jag har bytt kontaktkopplingen på bilen. Jag har testat med olika släp,  samma för alla.

Vad kan detta vara egentligen?

2 855 Inlägg
27 december 2020
Låter som dålig jordpunkt på släpvagnskontakten på bilen eftersom det är lika med alla släp.

Kolla vart jord är ansluten i bilens släpvagnskontakt och gör rent.

* Voff voff *
11 083 Inlägg
27 december 2020
Hvo skrev:
Har stött på ett störigt problem.  Släpets backljus lyser ( konstant, ej i takt med blinkers) när jag har på blinkers åt något håll.

Jag har bytt kontaktkopplingen på bilen. Jag har testat med olika släp,  samma för alla.

13-polig kontakt? Eftersom det lyser konstant och ej blinkar i takt med blinkersen låter det snarare som en felkoppling i bilen eller liknande än att det skulle vara ett jordfel.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

Vettemannen
27 december 2020
Hvo skrev:
Har stött på ett störigt problem. Släpets backljus lyser ( konstant, ej i takt med blinkers) när jag har på blinkers åt något håll.

BACKLJUSEN ska väl bara lysa när backen ligger i. Menar du BAKLJUS så ska de väl lysa konstant, de har väl inget att göra med blinkers. Eller är det nåt jag fattat fel.

/Benny

* Voff voff *
11 083 Inlägg
27 december 2020
Vettemannen skrev:
Hvo skrev:
Har stött på ett störigt problem. Släpets backljus lyser ( konstant, ej i takt med blinkers) när jag har på blinkers åt något håll.

BACKLJUSEN ska väl bara lysa när backen ligger i. Menar du BAKLJUS så ska de väl lysa konstant, de har väl inget att göra med blinkers. Eller är det nåt jag fattat fel.

/Benny

Han skriver ju backljus, så då får vi nog anta att han menar det... Att vanliga bakljusen lyser skulle nog inte vara ett "störigt problem"? smile

Vettemannen
27 december 2020
Brådhis skrev:
Vettemannen skrev:
Hvo skrev:

/Benny

Han skriver ju backljus, så då får vi nog anta att han menar det... Att vanliga bakljusen lyser skulle nog inte vara ett "störigt problem"? smile

Jamen "Backljusen ska väl inte blinka ihop med blinkersen?? Det är flera här inne på gorg som skriver BACKLJUS när dom menar BAKLJUS och tvärt om.

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (27 december 2020)

* Voff voff *
11 083 Inlägg
27 december 2020
Vettemannen skrev:
Brådhis skrev:
Vettemannen skrev:

/Benny

Jamen "Backljusen ska väl inte blinka ihop med blinkersen??

/Benny

Nej, det är ingen som har påstått det. Däremot är det en del av felbeskrivningen. När han slår på blinkersen tänds även backljusen men dom blinkar inte i takt med blinkersen utan dom lyser konstant.

6 256 Inlägg
27 december 2020
Vad är det för en bil, är det en gammal där släpkontakten är kopplad direkt till bilens bakljus eller en nyare som har en elektronikmodul, CAN-buss och så vidare? Och är det gamla eller nya släpvagnskontakten?

Sök