Jag har kollat lite på Blocket och funderar på att köpa en GOLF 2021, priserna ligger på Ca. 250-290k. Det blir första gången jag köper en bil. Är det värt pengarna? Alla svar uppskattas!
Jag har kollat lite på Blocket och funderar på att köpa en GOLF 2021, priserna ligger på Ca. 250-290k. Det blir första gången jag köper en bil. Är det värt pengarna? Alla svar uppskattas!
Det är nog upp till dig att tycka. Provkör. En ny bil har ju alla garantier eftersom den är fabriksny.
Hur är det med skatten på nya bilar numera? Alla kringkostnader behöver nog undersökas också så man inte missar något.
Men om det är värt det? Ja, en ny bil är bara ny för den första ägaren. Det är en häftig känsla att plocka ut en bil som rullat 1km och som man beställt enligt alla tillval från kataloger. Min erfarenhet av detta sträcker sig till när farsan hämtade ut en ny bil och jag var med. Jag var strax under körkortsålder och minns det mycket väl; dofter, känsla etc.
Däremot anser jag nog personligen att det är ekonomiskt vansinne. Om man köper en bil med något år på nacken som gått 1000-1500mil och bekostar en rejäl rekond så sparar man kanske 50.000kr. Men då är den inte ny...
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Oj dom har blivit dyra, såg på vw.se att en 1,5Tsi/150hk går loss på 266tkk
2011 köpe jag en ny 1.4 tsi med DSG, det var något erbjudande och ingen märkvärdig utrustning, den kostade "bara" 199 900:-. En ny Golf kostar idag från 242 900:-, då har den mer utrustning än vad min 2011 hade förutom DSG.
fan va dyrt det har blivit, med tanke på vws kvalite på senaste åren osv skulle ja absolut inte kolla på vw då det finns mycket bättre val där ute och så endå så ser ju golf ut som toyota nu för tiden endå. Skulle kolla istället på nå toyota eller helst en kia ceed som ser mycket bättre ut och har 7 års och 15.000mil nybilsgaranti. varför spendera så mycket pengar på en vw när du får mycket bättre bilar för mindre?
fan va dyrt det har blivit, med tanke på vws kvalite på senaste åren osv skulle ja absolut inte kolla på vw då det finns mycket bättre val där ute och så endå så ser ju golf ut som toyota nu för tiden endå. Skulle kolla istället på nå toyota eller helst en kia ceed som ser mycket bättre ut och har 7 års och 15.000mil nybilsgaranti. varför spendera så mycket pengar på en vw när du får mycket bättre bilar för mindre?
Kia mycket bättre bil till mindre pengar? Du gav mig årets första gapskratt, tack.
Kia mycket bättre bil till mindre pengar? Du gav mig årets första gapskratt, tack.
hehe varsågod^^ har bara kört 100000 golfar och kior på jobbet så ja;) Golf=Från 242 900,00 kr inkl. moms Kia ceed=Från 201 000kr inkl moms
Vad jag kan få fram så ger vw 2 års nybilsgaranti plus 3 månader nu med corona tiderna, wow!
Kia ger hela 7 år och 15.000mil det som inträffar först, wow...
Vw golf ser ut som shit, kopierar ganska mycket asiaterna fast smaken är som baken.
Kia ceed är mycket finare, också smaken är som baken.
Personligen efter att ha kört flertal golfar av olika slag och kia kan ja lätt säga att kia är mycket roligare bil och ser bättre ut. Capiche?^^
Hehe, ja smaken e´som baken- ja hade nog kikat åt japanska hållet, fast visst har Sydkoreanska bilar bra garantier o e´byggda på hyfsat sätt. Fast ja hade nog inte köpt nån ny bil nu... överhuvudtaget. Definitivt inte en Diesel iallafall. Men den som lever får se... Lycka till om du köper nytt . (Hmm, ja hade nog köpt en Corolla om ja va tvungen att köpa nytt o billigt) mvh/husse
är inte skillnaden större så hade jag valt Golfen, gärna med utgången garanti så man slipper åka in för omständiga garantireparationer
gärna en som har dsg rassel och utgången garanti, man ser personalen från fönstret som sitter och garvar och pekar på en till snubbe som inte får goodwill på sin trasiga dsg^^ vad är livet utan lite spänning?;;