Scenograf söker veteranbil till reklamfilm

Seselmer
17 januari 2021 · 7 Inlägg

Hej,

Hoppas att jag hittat rätt i forumet!

Jag arbetar som scenograf och är på jakt att hyra en väl vårdad veteranbil i Stockholm för en filminspelning den 27 Januari.

Bilen skall ej köras utan endast parkeras i ett garage och vara fin för kameran.

Förstår att rådande väder inte är roligt för välpolerade veteranbilar men är övertygad om att vi kan finna en lösning. Väldigt sannolikt så är vi kring Älvsjö i Stockholm (Kommer bekräftas tisdag eftermiddag).

Har du en fin bil som du vill ha med på film så skicka ett meddelande eller skriv i den här forumstråden!

Betalning enligt överenskommelse.

Vänligen,
Sebastian

Senast redigerat av Seselmer (17 januari 2021)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
17 januari 2021 · 14 042 Inlägg

Seselmer skrev:
Hej,

Hoppas att jag hittat rätt i forumet!

Jag arbetar som scenograf och är på jakt att hyra en väl vårdad veteranbil i Stockholm för en filminspelning den 27 Januari.

Bilen skall ej köras utan endast parkeras i ett garage och vara fin för kameran.

Förstår att rådande väder inte är roligt för välpolerade veteranbilar men är övertygad om att vi kan finna en lösning. Väldigt sannolikt så är vi kring Älvsjö i Stockholm (Kommer bekräftas tisdag eftermiddag).

Har du en fin bil som du vill ha med på film så skicka ett meddelande eller skriv i den här forumstråden!

Betalning enligt överenskommelse.

Vänligen,
Sebastian

Du bör nog precisera dig lite mer med veteranbil. Är du medveten om att i år är en bil av -91 årsmodell en veteranbil.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Seselmer
18 januari 2021 · 7 Inlägg

Hej,

Tack för feedbacken!

Är väldigt öppen för en stor mängd modeller, bifogar en bild på en gammal VW som jag tycker var fin. Men även en gammal amerikanare med krom eller Volvo P1800 hade varit intressant. Det viktigaste är att det är en välskött veteranbil.

Ha en fin dag!

https://www1.garaget.org/gallery/images/203/202068/202068-ac7d790240a382bbc09e0189c87ef655.jpg

torsen
18 januari 2021 · 7 234 Inlägg

Vettemannen skrev:

Seselmer skrev:
Hej,

Hoppas att jag hittat rätt i forumet!

Jag arbetar som scenograf och är på jakt att hyra en väl vårdad veteranbil i Stockholm för en filminspelning den 27 Januari.

Bilen skall ej köras utan endast parkeras i ett garage och vara fin för kameran.

Förstår att rådande väder inte är roligt för välpolerade veteranbilar men är övertygad om att vi kan finna en lösning. Väldigt sannolikt så är vi kring Älvsjö i Stockholm (Kommer bekräftas tisdag eftermiddag).

Har du en fin bil som du vill ha med på film så skicka ett meddelande eller skriv i den här forumstråden!

Betalning enligt överenskommelse.

Vänligen,
Sebastian

Du bör nog precisera dig lite mer med veteranbil. Är du medveten om att i år är en bil av -91 årsmodell en veteranbil.

/Benny

Ta inte illa upp Benny, men en veteranbil måste vara tillverkad 1918 eller tidigare.
Bilar tillverkade före 1905 benämns antikbilar.
Finns en internationell klassning av äldre bilar.
30 år gamla bilar(rullande system) är skattebefriade och behöver endast besiktas vartannat år.
Kan även försäkras förmånligare genom - på vissa premisser - bl a MHRF-försäkring.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang