Tips: Litet smidigt bromsservo?

EPG Kärnkraftstomte
23 januari 2021 · 766 Inlägg

CC-avståndet mellan de två fästskruvarna är 90mm +/-1mm.
Jag skulle vilja ha tag i en vacuumklocka som passar rakt av men som är mindre än orginalet.
Tidigare har det suttit Opel Omega 1994-2003 vacuumklocka.
Försöker bara ge det en sista chans att syna av utbudet av vad som finns innan jag bygger om fästet för att få plats med vad skit som bara det är mindre typ.
Helst vill man ju ha nåt som passar rakt av och plan två är ju ombyggnad.https://www1.garaget.org/gallery/images/67/66960/66960-7db49b223e5e3e9cc34f5526f0021aaa.jpg

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
torsen
23 januari 2021 · 7 230 Inlägg

Ingen plockbilskrot i närheten där du kan prova dig fram?

EPG Kärnkraftstomte
23 januari 2021 · 766 Inlägg

Inte så många skrotar kvar här i närheten över huvud taget längre.
Fanns en som hade självplock i en grannkommun för några år sen men de slutade med självplock sen (fast man kunde få komma in i alla fall om man bad snällt, troligtvis var det ett annat klientel än vad jag själv är som man inte ville ha in på grund av att de inte hade nån respekt för bilarna och slet sönder saker för att komma åt delen de ville åt) dock stängde den skroten i somras.

Men oavsett vilket så är det smidigare att fråga på forum än att få skit under naglarna och rivsår på armarna, kanske utan att det leder till nåt dessutom. smile

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
torsen
24 januari 2021 · 7 230 Inlägg

EPG skrev:
Inte så många skrotar kvar här i närheten över huvud taget längre.
Fanns en som hade självplock i en grannkommun för några år sen men de slutade med självplock sen (fast man kunde få komma in i alla fall om man bad snällt, troligtvis var det ett annat klientel än vad jag själv är som man inte ville ha in på grund av att de inte hade nån respekt för bilarna och slet sönder saker för att komma åt delen de ville åt) dock stängde den skroten i somras.

Men oavsett vilket så är det smidigare att fråga på forum än att få skit under naglarna och rivsår på armarna, kanske utan att det leder till nåt dessutom. smile

Hahaha, så sant så sant!

jompazx
24 januari 2021 · 291 Inlägg

Det klassiska är tidiga nissan micra(första generationen?). men de har börjat bli mer ovanliga. men jag har hört att suzuki swift bromsservon är också är väldigt kompakta. vad ska du ha det till för bil?

EPG Kärnkraftstomte
24 januari 2021 · 766 Inlägg

Det är min Opel Omega -99 som jag har plockat ner en Saabmotor i.
Dessvärre så tar mitt grenrör i vacuumklockan till bromsservot lite grann.

Som sagt så letar jag i första hand efter såna där avståndet är 90mm, vet du om att det är det på Nissan Micra och Suzuki Swift?

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
jompazx
28 januari 2021 · 291 Inlägg

EPG skrev:
Det är min Opel Omega -99 som jag har plockat ner en Saabmotor i.
Dessvärre så tar mitt grenrör i vacuumklockan till bromsservot lite grann.

Som sagt så letar jag i första hand efter såna där avståndet är 90mm, vet du om att det är det på Nissan Micra och Suzuki Swift?

vet inte om suzuki swift. men nissan micra passar i varje fall med volvo cylindrar. amazon tom 940 i vart fall.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang