3722
Sök

Hur fan kopplar man ut signalen för bilbältesvarning!?

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Jag har ju som sagt beställt efter 6-punkts, men det har inte kommit än. Har ju ingen användning utav original bälte när jag till och med kommer ha ett bättre. passagerarsidan kommer också ha ett 6-punktbälte. Angående dedär om att flyga ut genom rutan så kan du lugna dig, jag kör inte i 300 så lär inte flyga ut genom rutan OM jag skulle kollidera. Jag var inte ute efter säkerhetsråd när jag skapade tråden, säkerhet kan jag redan. Det jag bad om var tips på koppla ur signalen och det tipset har jag fått..

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Sen undra jag hur du menar när du säger att airbagen kan bli ett problem för att jag byter bälten

1 523 Inlägg
10 februari 2021
bmwe91 skrev:
Sen undra jag hur du menar när du säger att airbagen kan bli ett problem för att jag byter bälten

Airbagen blir en fara om bälte inte används, om inte bältet är iklickat är risken att inte airbag utlöser.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Men airbagen lär inte behövas om jag sitter i ett 6-punkts

1 125 Inlägg
10 februari 2021
Spelar ingen roll om du sätter i 6-punktsbälten,den är ändå inte godkänd,den är ju helbilsgodkänd,enligt lag måste du ha originalbälte.

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Även fast 6-punktsbälten är säkrare? Låter hur galet som helst

1 125 Inlägg
10 februari 2021
Är en bil helbilsgodkänd så är det väldigt stränga regler,helbilsgodkännande är obligatoriskt sedan 1998

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Men den behöver inte vara helbilsgodkänd

1 125 Inlägg
10 februari 2021
Det är den garanterat eftersom det är en 07:a

1 125 Inlägg
10 februari 2021
Helbilsgodkänd:
    En helbilsgodkänd bil har i registreringsbeviset en kod: T14 A + ett typgodkännandenummer.
    Serietillverkade bilar som inte tillhör lågserieversioner (500st)granskas enligt mer än 50 EU direktiv,som Vägverket sammanställt. ...

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Men helhetsgodkänd innebär väl bara ifall man ska köra utomlands?

1 125 Inlägg
1 125 Inlägg
10 februari 2021
fadret skrev:
Nej

Gäller alla fordon inom EU

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Ingenting dom kollar på flygande i allafall

1 125 Inlägg
10 februari 2021
Det gör dom kan jag garantera dej,det måste dom enligt trafikförordningen,det kan gå så långt så att du får körförbud

75 Inlägg
10 februari 2021
bmwe91 skrev:
Även fast 6-punktsbälten är säkrare? Låter hur galet som helst

Låter fett säkert att inte kunna luta sig fram för att se runt hörn.
Men det har du säkert redan löst då
"säkerhet kan jag redan"

Jävligt muppig attityd.

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
fadret skrev:
Det gör dom kan jag garantera dej,det måste dom enligt trafikförordningen,det kan gå så långt så att du får körförbud

Men då kan man tänka på oddsen för att det ska hända. Jag kör som folk i samhällen osv så lär inte vara ett problem

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Muppig attityd? Inte tänkt att uppfattas så, förklarar bara att jag inte behöver säkerhetsråd då jag redan kan säkerheten. Sen att kunna luta sig fram runt hörn? det är inget jag gör i vanliga fall,  behöver man luta sig fram runt hörn för att se så är vägen eller föraren fucked up

Forummoderator
26 471 Inlägg
10 februari 2021
bmwe91 skrev:
Muppig attityd? Inte tänkt att uppfattas så, förklarar bara att jag inte behöver säkerhetsråd då jag redan kan säkerheten. Sen att kunna luta sig fram runt hörn? det är inget jag gör i vanliga fall,  behöver man luta sig fram runt hörn för att se så är vägen eller föraren fucked up

Har du aldrig kommit fram till en "sned" korsning? Någonsin?
Där du behöver luta dig fram och se snett bakåt för att se att det inte kommer någon..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

31 Inlägg
10 februari 2021
Trådstartare
Jo de har väl säkert hänt, men ingenting som jag ser som ett bekymmer direkt. Huvudsaken är väl ändå att man tar det lugnt när man kryper fram i en korsning, är det dålig sikt får jag krypa fram tills jag ser att det är fritt fram.

Sök