Hej! Jag har tänkt köpa en Volvo40 Cross Country-2014, och allt ser bra ut, tills jag kommer till raden: Importerad från land utanför EU. Hur ska jag tänka?
Det kan ju finnas hundra olika orsaker. Det kan vara någon som bott utomlands och sedan tagit med sig bilen när de flyttat hem. Det kan också vara en bil som varit i översvämning i USA och dömts ut.
Jag har kollat historik biluppg, carfax, bet. 19kr, fick bara fram att den inte varit stulen. Men om den gått i Sverige i nästan 7år, och bes. gjorts, borde det väl inte vara nåt problem?
Jag har kollat historik biluppg, carfax, bet. 19kr, fick bara fram att den inte varit stulen. Men om den gått i Sverige i nästan 7år, och bes. gjorts, borde det väl inte vara nåt problem?
Om den är från 2014 och har gått i Sverige nästan 7 år måste den ha importerats nästan på en gång. Förmodligen samma som att köpa en svensksåld bil. Möjligen kan det skilja i utrustning, tex. brukade elvärme i sätena saknas på importerade bilar förr, och lyktspolning.
Hej! Jag har tänkt köpa en Volvo40 Cross Country-2014, och allt ser bra ut, tills jag kommer till raden: Importerad från land utanför EU. Hur ska jag tänka?
Är det en "Volvo V40/S40" du menar? Det bör inte vara några problem att köpa den eftersom den gått i Sverige så länge.