Bakluckan går ej låsa upp pga inget batteri pga bakluckan låst. Moment 22.

Hybridnyckel
21 februari 2021 · 22 Inlägg

Brådhis skrev:

Lucif3r skrev:
Eftersom det är en kombi så är det väl bara att fälla baksätena och krypa bak och koppla in batteriet?

... Men polen för laddning bör fungera alldeles utmärkt.

Förutsatt att inte pluspolen där batteriet ska sitta ligger mot karossen. Då blir det helt klart intressant (och varmt) om man kopplar på ström där fram...

Just det, det hade jag förbisett. Det gick bra denna gång, men bra att du påpekade. Ska se till att isolera pluskabeln nästa gång jag måste ta ur batteriet och stänga luckan.  Sen tycker jag ju det är helt galet att inte ha nyckellås till luckan men det är en annan diskussion.

torsen
21 februari 2021 · 7 198 Inlägg

Hybridnyckel skrev:

Brådhis skrev:

Lucif3r skrev:
Eftersom det är en kombi så är det väl bara att fälla baksätena och krypa bak och koppla in batteriet?

... Men polen för laddning bör fungera alldeles utmärkt.

Förutsatt att inte pluspolen där batteriet ska sitta ligger mot karossen. Då blir det helt klart intressant (och varmt) om man kopplar på ström där fram...

Just det, det hade jag förbisett. Det gick bra denna gång, men bra att du påpekade. Ska se till att isolera pluskabeln nästa gång jag måste ta ur batteriet och stänga luckan.  Sen tycker jag ju det är helt galet att inte ha nyckellås till luckan men det är en annan diskussion.

Mina hobbybilar har alla nyckelhål i båda framdörrarna samt bakluckan - helt o t.

Brukar alltid spara de båda plupparna, en röd + en svart eller blå och aptera på batteripolen/batteripolerna när jag demonterar batterikablarna.
Vis av en skada för många många år sedan.
Det är lätt hänt att en demonterad minuskabel "kryper tillbaka" och får oönskad kontakt med polen.

Lucif3r
21 februari 2021 · 2 182 Inlägg

Volvo slutade med nyckel i bakluckan - och innerhandtag - någonstans run 99-00.
Jag vet inte om nyare(~08+) fick tillbaka det dock, tror inte det..

Brådhis * Voff voff *
21 februari 2021 · 10 244 Inlägg

Lucif3r skrev:
Volvo slutade med nyckel i bakluckan - och innerhandtag - någonstans run 99-00.
Jag vet inte om nyare(~08+) fick tillbaka det dock, tror inte det..

Fanns dock som tillval på V70N (monterades om man hade extra baksätet i bagageutrymmet). smile

Senast redigerat av Brådhis (21 februari 2021)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang