6862
Sök

Köpråd: Pickis, skåpbil eller liten personbil som privat bil?

34 Inlägg
13 mars 2021
Trådstartare
Tjena,

Jag söker efter en ny bil med komfort. Har kört BMW E30 tidigare vilket är en nice bil men börjar bli lite gammal. Lite jobbigt att köra utan servo.

Har kört skåpbil och tyckte det var jäkligt skönt att köra. Sitter högt upp och har bra vy utåt. Gungar mjukt och fint i kurvor.

Jag tror jag vill köra en turbodiesel som orkar skjuta på när man gasar. Men som inte är alltför seg och svajig om man vill sladda lite.

Vad ska man köpa? Funderar mest på någon rolig pickis.

1 780 Inlägg
13 mars 2021
Hmm, att köpa en oljebrännare(Dieselbil) ida - kan vara det sämsta köp som finns. Ingen av miljömupparna eller nån annan talar om annat, dieselbilar ska bort. Först från storstäder, men senare från länder. Ja- det finns länder som vill förbjuda Oljebrännare. O de galnaste av allt e´att de själva lever på oljeproduktion..(Läs Norge här).  O vem fan vill gynna det landet? huu- köp en pickis, men inte en diesel e´mitt tips.
mvh/husse

34 Inlägg
14 mars 2021
Trådstartare
husseman skrev:
Hmm, att köpa en oljebrännare(Dieselbil) ida - kan vara det sämsta köp som finns. Ingen av miljömupparna eller nån annan talar om annat, dieselbilar ska bort. Först från storstäder, men senare från länder. Ja- det finns länder som vill förbjuda Oljebrännare. O de galnaste av allt e´att de själva lever på oljeproduktion..(Läs Norge här).  O vem fan vill gynna det landet? huu- köp en pickis, men inte en diesel e´mitt tips.
mvh/husse

Jag får väl laga egen hampaolja att köra på då! big_smile Jag ska ha nåt med vrid

6 256 Inlägg
14 mars 2021
Om du redan har en E30 behöver du inte byta bil för du har redan den ultimata

363 Inlägg
14 mars 2021
Gillar du skåpbilar så tycker jag du kan prova Mercedes vito eller om du vill ha större skåpbil Mercedes sprinter finns med många olika motorer även äldre sprinter å vito har riktigt bra drag och ork. Sladda kanske man kan med dom också haha.

Hmm ja en suv kan ju va något annars om du vill sitta högt upp köp en med fyrhjulsdrift går å sladda med också. BMW x5 finns ju om du gillar BMW

Pickis e jag inte så hemma på men köp en dubbelhyttare så du rymmer lite folk och last du inte vill ha på flaket.

Sök